lördag 18 juni 2011

Haft en trevlig eftermiddag/kväll ute hos mamma o pappa. Vi köpte med lite flinta o pappa fixade potatiskaka a lá Ingvar!! Jag ställde mig o gjorde en hemlig kaka för mamma till dessert. Det var en kladdkaka!! Fick recept av Terese Ågren som vunnit SM i kladdkaka bakning.
Godaste kladdkakan jag ätit tror jag.

Receptet:
4 msk kakao
1,5 dl vetemjöl
3 dl socker
2 ägg
En nypa salt
100 g smält smör
En stor näve mini-marshmallows

In i ugnen i 170grader ca 30 min. Servera gärna med vaniljglass!!

Jag hade inte i ngt salt hade i stället i lite hackad block choklad, gillar ju choklad =)


nu ska jag surfa vidare lite till!!

3 kommentarer:

  1. Det lät som att den passar när din guddotter kommer på besök oxå... Fast hon tar nog extra marshmallows på sidan om... :)

    SvaraRadera
  2. Den var jättegod men man kan ha Mariannefluff till den oxå den har ju jag skulla göra i snart 2 år för vi smakade den hos Doris och Kalle när hon gjort den och den är så god:

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla