fredag 19 mars 2010

Fredag morgon

Sitter här i data stolen med fötterna på soffkanten o kollar på the voice samtidigt som jag kollar runt på datan...Funderar på vad som händer i helgen...??!! Kanske ska på kalas imorgon, hos J.´s syster son som fyller år till veckan, men inget är bestämt. Sen så ska Ella vara hos mamma o pappa i helgen och hon har sagt till min syster att hon vill klippa sig där hon klippte sig sist med Moster Caroline. Sååå jag ska kanske följa med henne o klippa sig, vet inte det än, visar väl sig imorgon hur det blir.. Ella var så nöjd med sitt hår sist, hon fick både gröna o lila slingor i håret! + Att hon berättade själv hur hon ville ha håret!! =)

Igår var ju jag o J. på jobb mässan i Fyrishov. Var väldigt mycket rekryterings företag och väldigt mycket info om utbildningar...Lämnade dock två CV:n till olika ställen..fick visitkort från en tjej som arbetar med barn och ungdommar i kommun..Väntar nu på att få svar på ett mejl från henne. Ska boka in tid för ett möte o se vad som skulle kunna passa...Så det känns ganska bra! Sen blev både jag o J. väldigt intresserad av en utbildning i Österfärnebo, det är en utbildning om globala frågor och då får man en resa till Tanzania (eller likande ställe) och utbildar sig där också...Väldigt spännande!! Gillar ju sånt där om kulturer och andra livsstilar...Och globala frågor är ju ett väldigt stort område så det kändes som om det är ganska fritt vad man ska plugga om...Men vi får väl se vad det blir!

Näää, nu ska jag kolla runt lite...
Ha en trevlig helg!!

2 kommentarer:

  1. bra med jobb mässa, hoppas du får svar snart på det du väntar på. Wow häftigt o sticka iväg o plugga ju=)

    SvaraRadera
  2. Å va häftigt det lät med den utbildningen!!! Men i Österfärnebo vill man väl inte vara ;-) kramar Anna

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla