onsdag 19 januari 2011

Har pappa i bänkskåpet

Japp, ni läste rätt... Pappa är under diskbänken å sågar...Jag ska ta det från början...

Igår när J. skulle gå ut med tallrikarna efter maten så frågade han vad jag hade gjort, om jag hade spillt vatten eller så... Jag hade inte gjort de å när vi tar upp vattnet fortsätter det att komma fram...Öppnar skåpet å tar bort en liten "planka" som vi har för rören...där nere på golvet är det massor med vatten!!!! Det är bara ta ut sophink o resterande grejer o börja ösa... Tror jag fick ut ca 9liter vatten...Det mesta med ett halv liter mått från Tupperwear=) La in tidningar så det skulle få bort massa fukt... Ringde bästa pappa som kan det mesta o bokad in honom på ett hembesök idag...Tur i oturen att han är sjukskriven!!! ;)

Vi hittade läckan iaf, de är så att ett av rören har varit lite snett o där igenom att silliconen inte fäst ordentligt... Men nu har pappa tagit fram sticksågen o kapat lite i hyllplanet så röret ska få stå rakt! Jag hjälpte till o ritade strecket=) Hoppas verkligen att det räcker med detta o att det inte bli någon fukt skada... Vi har lånat mamma o pappas terassvärmare under vintern eftersom vi har haft det kallt i lgh, den blir ställd in i köket nu...Tänkte gå ner i källaren o hämta upp fläkten också så det får lite cirkulation där också.....

Håll alla tummarna ni kan för att det inte blir massa komplikationer med allt detta.... Är livrädd för att vi måste dra upp hela köket o göra om igen....

Nu ska jag gå o hjälpa pappa!

1 kommentar:

  1. fattade visst pappa fel, inte terassvärmare utan kupé värmaren från bilen skulle de vara... =) Nu är det igång o hoppas att det blir bra!

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla