torsdag 3 juni 2010

tiden går fort..

Oj oj vad tiden går fort. Redan JUNI!!! Dagarna går fort när det är fint väder!

Jobbar för fullt och trivs jättebra! Har börjat kunna alla namnen nu, de är typ 2-3 tjejer jag blandar ihop bara. Duktigt tycker jag!! Har varit lite jobbigt idag på fritids på em. Några av killarna där har så mycket energi som dom inte vet vad dom ska göra av o då stör dom dom andra som blir irriterade osv. då är det väldigt jobbigt att dom pratar arabiska!!! Hur många gånger jag än sagt till dom så blir det så för dom iaf. Kan tänka mig att det inte är lätt...Men jag har hjälp att få på skolan av araber som fattar=)!!! Känns skönt att veta att man kan säga till bara. Fördel att man är svensk då=) Annars idag har barnen skrattat så jag vet inte vad. Dom skulle lära mig att säga ett arabiskt ord, typ Mecka fast lite längre. Jag kunde så klart inte de o försökte men det blev bara fel o de tyckte barnen var roligt! Man måste ju bjuda på sig själv lixom=)

Annars här hemma har det varit lugnt...varmt å skönt, snart dags att ta upp fläkten igen så man får lite cirkulation här i lgh.

Till helgen blir det en sväng ut till Järlåsa o lite grill står på schemat. Tänkte jag skulle försöka att städa ur bilen också..Den behövs damsugas o torkas av innuti...Men vi får väl se va det blir för väder!

Nu ska vi se på film!

1 kommentar:

  1. VAd bra att du trivs på jobbet..
    haha minns det så väl när jag jobbade där, inte lätt o förstå språket haha, tur man iaf kan förstå varandr apå annat sätt, iaf ibland=)

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla