torsdag 30 september 2010

byggt koja

Japp så är det! Idag när vi var ute i skogen med barnen så bestämde jag mig för att starta med att bygga en kjoa. Fanns massa kvistar o liknade på marken. Fanns träd o ett som hade fallit omkull som var bra grund till byggandet. Barnen tyckte det var roligt och dom hjälpte till att samla kvistar o grenar. Bella var med o de hela slutade med att Rabih fick typ dra oss därifrån. Vi ville ju få klart kojan, hoppas den får stå kvar till nästa vecka då vi ska ut i skogen igen! Barnen gillade att leka där iaf. De är väldigt tråkigt att barnen som jag jobbar med inte har den vanan att vara ute i skogen. Dom trillar lätt o blir ledsna för lite smuts på handen. Men vi i personalen (svenskarna iaf) försöker att få barnen att inte oroa sig så mycket, man kan tvätta av sig lixom.

Måste ju få beklaga mig lite också....Var o tog blodprov idag, för att jag ska få min medicin utskriven som jag ätit i snart 15år!! Hon som tog blodprov var nog den sämsta människan som någonsin har tagit ett prov på mig. Hon gjorde så jag fick värsta blåmärket. Brukar inte få de.... Ont gjorde det också så hon lär ju ha missat först, brukar inte få ont!!! Jaja, nu är det gjort o jag ska träffa läkare på måndag. Det är nämligen så att jag bytt vårdcentral från Heby till Uppsala å då måste man träffa läkare för att få nya recept... Fett konstigt, borde ju finnas all info i datan tycker man ju...

Nog tjatat, nu ska jkag kolla vidare=)

1 kommentar:

  1. Det är bra Caroline att du lär barnen bygga kojor och så vet dom att det är kul att vara ute och leka för det vet dom väl inget om att skogrn kan vara kul att vara i.Fortsätt och lär dom av dina egna lekar sen du var liten.Kram.

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla