tisdag 31 mars 2009

Myndigheterna

Igår blev jag väckt av att mobilen ringde 8.15!! Svarade och det visade att det var från F-kassan. Hon som ringde ville veta varför inte min handläggare på AMS inte hade ringt till henne, det hade ju gått från i februari och hon hade inte hört något. Jag svarade henne att mitt "fall" var uppe förhoppningsvis igår i beredningsgruppen. Hon tackade för sig efter det att hon fått reda på vad min handläggare heter. Det var ingen mening att gå och lägga sig igen efter det. Så jag fixade mig i ordning för att ta "Grodan" (bilen) ner på sta´n för att lämna ett papper till AMS för påskrift. Blir så trött på F-kassan!!! Skickade in mina papper till dom i tid så att jag skulle få pengar i bra tid, men jag hade lyckats fylla i en liten x-ruta fel. Så det tar F-kassan att skicka ett brev om detta ca. 2 veckor!! Helt sjukt att dom inte kan skicka ut ett brev innan det, blir tok irriterad. Jag hade fyllt i fel pga att en tjej på just F-kassan hade ringt och sagt att jag inte behövde fylla i dessa rutor!! Jag anade oråd när det gått ett tag och kände på mig att något var fel. Ringde då till F-kassan, och mina farbehågor besannades. Varför lita på myndigheterna??

Skulle egentligen varit till Heby igår(måndag) hos min läkare men förkylning som jag har ringde jag återbud. Fick ny tid på skärtorsdagen. Hade tänkt att samtidigt jag var på väg mot Heby hållet fortsätta till Sala och träffa min goda vän Sanna och hennes dotter Norah. Hoppas att ni är tillgängliga på "påsk-kärrings-dagen"?! Skulle vara otroligt kul att träffa er! =)

Idag så har vi gått upp i tid(för att vara oss) för att vi ska få besök utav han som vi har beställt nya kökslådor av. Han skulle komma på förmiddagen!! Det kan ju vara likväl 9 som 11. Så nu väntar vi...

Annars är min förkylning på väg uppåt! Det vill säga, sitter nu i näsan. Helt täppt och klias, näsdukarna är inte långt ifrån mig. Klias även lite i ögonen. Blir helt tokig!!

Till min mamma: Ser du texten bättre nu??

Hade bra!


2 kommentarer:

  1. Hej hej!

    JA usch för f-kassan, roligare har man ju varit emd om. massa krångel jämt.

    åhhh lite besök, tror vi ska vara hemma, som jag vet nu har vi ju inga planer, men mitt minne är ju sämst som du redan vet, så kanske är lika bra att du hör av dig innan:)
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej Caroline!
    Ja nu ser jag din text,mycket bättre.Jag är ledig på skärtorsdagen när du ska till Heby så vi hinner nog dra en repa som påskkärringar.eller hur.Hälsa Sanna!

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla