torsdag 26 mars 2009

Trötter efter kryssning

Jaha ja, nu e man ny duschad och trött. Precis hem kommen från kryssning med Birka Prinsess som har varit till Mariehamn och vänt. Var där med mor, far, syster o Ella. Först i går så åt vi en god tre-rätters middag och efter det blev det en sväng in i taxfreen=) Sen blev det ner i hytten för ombyte och så skulle jag fixa mammas hår.


Fr. vänster: Syster, Ella, mamma o pappa i våran hytt.



Ella på restaurangen


Det var Streaples som spelade dansband på båten dom firade 50år som dansband!! Helt sjukt... Så de va en massa gamlingar och jag, syster o Ella. Men trötta som vi var skulle vi gå o lägga oss vid 12 tiden. Men lilla fröken Ella vaknade till och ville ABSOLUT inte somna om..Så moster som man är tog vi på oss kläder jag o Ella och så tog vi vagnen och gick runt på båten från kl 2-vid 4. Då kom vi in i hytten och bäddade i vagnen o tände lampan i toaletten. Då kunde Ella somna!! O moster fick sova några timmar(ca4) innan de va dags att gå upp igen=S E inte van att sova så lite så nu e jag sjuuuukt trött!!! Vill ha mina 10-12timmar juh....=) vet att det är en lyx, men men....


Ella dansar med Apan. Charmade hela dansgolvet=)

Sen hände värsta grejen. Jag TAPPADE min kamera!! Jag dansade med Ella och Apan, kameran låg i fickan och ramlade ut. Jag gick till kryssningsvärden och berättade på en gång vad som hänt, hon skickade vidare mig till baren. I baren va killen där så uppkäftig så blev ännu surare, han skickade mig till receptionen. Där kunde dom inte göra mycket mer än att säga att jag kunde komma tillbaka som idag. Gjorde de, var fett sur på mig själv för att jag tappat den, e ingen värsting, men ändå, de e min Kamera!! Men så idag på ef så gick jag förbi receptionen o tjejen där sa att dom hade fått in en kamera och frågade hur min såg ut. Jag berättade och det var den!!! Den var HITTAD!!! =) Tack snälla människa som lämnade in den!! Det finns ärliga männsikor där ute!!! =)

Nu e jag hemma hos min älskling och vi ska äta hemkörnings kebab, från Napoli!!!! Deras kebab rullar äger!! =)

Nu orkar jag inte mer, soffan lockar på mig=)
HAde bra!

3 kommentarer:

  1. Låter som ni hade det mysigt på kryssningen, fast du hade lite sömnbrist:P
    Vilken tur att kameran kom tillbaka, man vill INTE bli av med sånt där..
    Förresten du är en väldigt goooo moster som ställer upp kl 2 på natten :)
    kram!

    SvaraRadera
  2. Hej! Nu syns texten bättre och vad roligt att du har lagt ut kort på bloggen.Har varit till Vänge och järlåsa idag:jag ska arbetsträna från kl 8.30-10.30 på onsdag sen kommer jag in till dig.Kram mamma.

    SvaraRadera
  3. Skit bra färg!

    Nu ser jag med mina gamla ögon...

    tack för en trevlig kryssning!

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla