onsdag 24 februari 2010

Dagens goda gärning!

Idag har jag gjort en väldigt god gärning. Jag stannade utanför ica väst på hemvägen idag. När jag kommer till ingången ser jag en gamal tant gå med en kundvagn, hon går åt ena hållet o vagnen åt andra. Jag frågar då om jag kan hjälpa henne och hon svarade JA. Jag drog den till bilen och sen hjälpte jag henne med att lyfta in maten i bagaget. Känndes så bra att hjälpa denna kvinna som kämpade så mcyket. Tänk va lite man behöver göra för att få en possitiv-kick!!! Testa gärna, hon blev så glad att slippa kämpa med vagnen själv=)

Annars idag har vi varit på bowling på fyrishov med barnen! Det slutade med katastrof!!! Några av killarna fick för sig att "slänga" 5 klot samtidigt, banan kraschade o vi blev utslängda!!! Sen var det ju bråk mellan massa barn. Dom kan inte hålla sams alltså, helt sjukt!!! Dom tjafsar om små saker, dom tog klot o paxade dom.. Massa strul, så vi kommer att gå igenonm detta med barnen på Klubben o få dom att fatta (försöka iaf) att det var DERAS fel, att vi inte kommer att kunna åka dit fler gånger pga dom!!!

Nu är jag helt slut i huvudet av allt tjafs och allt bråk!! Nu blir det till att äta en banan o få lite energi i sig...


2 kommentarer:

  1. Å va du är duktig! VIsst undrar man när man gör så goda gärningar varför man inte gör det oftare? För man får så mkt själv av det... Det var riktigt bra gjort av dig!!! Kram ANna

    SvaraRadera
  2. Håller med Anna, jätte bra gjort Carro=)

    Usch tråkigt när det blir sådär. massa bråk o tjaffs om onödiga saker. hoppas dom förstår at todm gjorde fel o kanske ber om ursäkt?
    kram

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla