måndag 1 februari 2010

förkyld

Trodde ifredags att jag skulle klara mig från förkylningen! Hade lite känningar i halsen då..men icke de gjorde jag inte. I lördags kännde jag i halsen o lite snorig, i söndags lite mer o i morse när jag vaknade var jag helt tjock i näsa o ont i halsen, frös o svettades omvartannat! Så det blev inge jobb för mig idag på öpnna förskolan. Blir inget Heby gruppen heller tyvärr..Där är det näst sista gången så jag hade hoppats att jag skulle orka, men tror inte jag gör det..Vill hellre bli frisk!

vad har hänt sen senast då? Jo, i fredags blev vi bjudna på kina av J.´s mamma. Det var hon o lillebror Viktor som undrade om vi ville hänga med. O de tackar man ju inte nej till=) Efter en god middag hängde Viktor med oss hem o sov över.

Lördagen tillbringade vi med att leta pressent till Micke som fyllde år. Vi hittade inget bra på Gränby så vi bestämmde oss för att åka ner till stan till Globalen. En affär som säljer rättvise märkta saker o feartrade. Mycket från afrikanska länder också. Vi hittade lite olika saker där som vi gjorde till en liten "korg". Blev färsk malda kaffebönor, te, choklad doppade riskakor o torkad mango. Allt var ekologiskt o feartrade. Är avundsjuk på det, skulle vilja ha jag med!! +Att det inte var så dyrt heller, blev nästan chokad av priserna, man kan ju tänka sig o tro att det ska vara dyrt, men de kan jag ju inte säga att det var! Kolla in den om ni är i Uppsala, ligger mittemot saluhallen... På lördagskvällen var vi bjudna på fest hos Micke, det var hos Anna o William, men det var Micke som hade festen! Det var mycket trevligt, många glada människor, god dricka o gott tilltugg. Tiden gick väldigt fort där o vi kom faktiskt inte hem förren vid 05.00 på morgonen! Helt sjukt...inte van o parta så länge! =) Men de va det värt! =)

Söndagen spenderades i ryggläge i varsin soffa.. försökte gå upp i tid så man inte vände helt på dygnet. Gick så där bra, kollade film men somnade...Gick bättre för J. men som sagt jag har ju även en förkylning i kroppen...haha..men det blev inte många knop gjorda då iaf=)!!

I dag blir det kurering för min del, har vattenkokaren på o teét det dricks! Näsdukar framme o tv:n på! Hoppas jag blir frisk, pallar inte va sjuk!!!!

Nu ska jag äta lite granna...Ha en bra dag!

3 kommentarer:

  1. Usch då drygt o vara förkyld., krya på dig gummi!

    förresten festa till kl 5 var skit bra gjort.. haha konstigt att man orkade sånt förr. =)

    SvaraRadera
  2. nya leksaken är en parre, eller ja med andra ord en passat=)
    v70:n har vi kvar, det är den bilen jag komemr åka i om dagarna.. hihi så nu äntligen har jag bil hemma varje dag. super!=)
    Dax o leka snart igen tycker jag, ?

    SvaraRadera
  3. Krya på dig Carro!!! Själv sitter jag insnöad hemma... Kram Anna

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla