söndag 7 februari 2010

piroger

Ja visst! Ikväll slog jag på stort och BAKADE piroger! Det var så att förra helgen när vi var på party så fick jag smaka på deras vegan-piroger, dom var väldigt goda, men alldeles för starka för min del. Blev så sugen på att testa själv så jag fick receptet med mig hem=) Hade köttfärs över från igår när vi hade tacos...gjorde degen o gjorde i ordning köttfärs röran. Resultatet blev godkänt. Hade tyvärr ingen kavel så det blev lite tjockt..+ att det skulle ha varit lite mer sting i röran. Men det var väldigt gott. Gjorde dubbel sats när jag ändå var i farten o andra plåten blev bättre i form o storlek. Nu har vi en hel tupperwear låda med piroger i kylen.

Idag på dan var vi ner på stan o kollade läget. blev bjuden på fika av min älskling. Tog en choklad crossiant! Men blev lite besviken, den va inte lika god här i Uppsala som nere i Barcelona! ;) Men det var trevligt i alla fall!

Annars har den här helgen varit lugn. Känns som om det var ett tag sen vi bara var en helg, skönt när man kan njuta lite! Skulle ha haft tvättat, men det ligger kvar o jag känner bara en liten uns av jobbighet. Kommer inte på vad det heter det jag egentligen skulle skriva, men jag hoppas ni fattar=)

Nu ska jag krypa ner i soffan o kolla på spiderman 3. Har ju redan sett den iofs, men J. ville se den o jag slö kollar lite...

2 kommentarer:

  1. mmm mums med piroger, smart o göra o ha hemma i frysen sen bara ta fram o värma=)
    kan man få receptet`=)

    SvaraRadera
  2. Piroger är supergott!!! Trevlig helg! Kram Anna

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla