lördag 27 februari 2010

ny god gärning gjord....

Ja visst!, i fredags innan jobbet...Det var så här: när jag skjutsade J. till jobbet så såg vi en av bilarna på våran parkering stod med bakre dörren öppen (mini buss med slide dörr) tyckte det var lite konstigt eftersom vi inte såg ngn där, tänkte inte så mkt mer på det. Men när jag sedan 2timmar senare skulle iväg till mitt jobb stod dörren fortfarande öppen. Då ringde jag polisen (visste inte vart jag skulle vända mig) fick höra att den inte var stulen eller ngt likande. Frågade om jag kunde få ett tele nr så jag kunde ringa, fick det av kvinnan i luren. Ringde Benny som han hette som ägde mini bussen. Berättade att hans bil stod med dörren öppen och gjort det i över 2 timmar. Han tackade och sa att han skulle fixa det. När jag nästan kommit till G-sunda ringer det o det är Benny med chevan som ringer! Han tackade en gång till och berättade att det inte var ngt stulet som tur var!! Tackde en gång till innan vi lade på. Enkelt att hjälpa, tänk om det varit Grodan lixom...

Annars har det varit lugnt, var astrött igår, somnade vid 9!!!! Har inte somnat vid den tiden på år o dar!!! Helt slut, trodde jag skulle bli pigg vid tandborstningen men icke... somnade lika fort när jag lagt mig...Tog tilloch med fel tandborste...haha J. hade roligt åt det! ;) om det vore tvärtom hade väl jag också haft roligt...Sen sov jag i ca 12 timmar, var fortfarande trött när jag vaknade....Helt galet!

Idag har vi varit på Gränby med mamma o pappa. Dom skulle handla mat o frågade om vi ville följa med, vi hade inget för oss så varför inte. Efter mathandling så gick vi upp till fiket o tog en fika. Tyvärr var typ allt slut, men det blev kaffe till folket o en cola till mig. Tog även varsin tårt bit med krossad choklad i grädden, alla utan J. som är allergisk. Han nöjde sig med kaffe han=) Duktigt!! hihi

Ikväll bli det fotboll..först ska vi se madrid mot teneriff och sedan kl 22 är det dags för Barca att spela...Håller tummarna för en stor vinst ikväll!!! O så klart en förlust för Madrid=)

Ha en fortsatt bra helg!

2 kommentarer:

  1. oj vad snäll du är då.
    du göär ju snälla saker jämt=)
    Jag gjorde faktiskt också e god gärning häromdagen hjälpte en kvinna uppp som ramlat av cykeln. det kändes bra det=)

    SvaraRadera
  2. Du e duktig du!!! Själv sprang jag efter en tjej som tappat vanten på stan o gav den till henne. Inte i närheten av dina goda gärningar men alltid något ;-) Ha en bra vecka! KRam

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla