tisdag 8 december 2009

fotboll ikväll

Sitter med ett öga på tv:n där MAnchester United spelar borta mot Wolfsburg i Champions Leauge. Imorgon spelar Barcelona o då är vi bänkade igen framför tv:n =) Nu har vi sällskap av grannen o hans polare som hejjar på United.

Grannen var till affären förut ikväll o handlade o passade på att köpa så jag kunde göra en potatis gratäng! När allt var färdigt så frågade jag killarna om dom också ville äta. Dom var inte sena på att tacka ja=) Till gratängen som blev supergod blev det kassler. Passar perfekt till!! Så nu i halv tid blir det lite fika med mammas bakade kakor o bullar=) Trevligt när man har något att bjuda på när man får besök o bara kan ta från frysen. Inte för att vi brukar ha "fin gäster", men ibland så är de kul att ta fram något. Jag har ju svårt att äta något om inte alla i sällskapet äter. Får typ dåligt samvete då. Som min pappa brukar säga: Lite räcker o mycket går åt=)

Annars så har våran helg varit lugn, jag återhämtade mig från förkylningen o J. håller på att få den. I går när jag åkte ut till Heby för gruppen så hade jag sällskap av både J. o mamma. Dom fixade så vi fick på vinterdäcken på Grodan. Har inte tyckt att det var dags för det med tanke på vädret, men nu måste man ju ha vinterdäck på. Blev inget innan Barcelona o förra veckan var jag ju sjuk...Men nu är det fixat i alla fall.

Tror jag ska kolla vidare på fotbollen nu.
Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

  1. skönt med vinterdäck, man vet ju aldrig kan ju bli halt:p

    mm blev hungrig .. kanske får bli kassler här med

    SvaraRadera
  2. vAD KUL ATT DU SKRIVER OM MAMMAS KAKOR SÅ sANNA OXÅ TÄNKER PÅ DOM NÄR VI BODDE I hEBY OCH DET VAR NÄRA TILL FRYSEN.rOLIGT ATT NI TYCKTE OM DET OCH ATT GRATÄNGEN BLEV GOD. mEN DU HAR JU SLÄKTEN ATT BRÅS PÅ NÄR DET GÄLLER MATLAGNINGEN OXÅ.kRAM

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla