tisdag 15 december 2009

SNÖN

Sååå då var det dags att skriva om snön, vintern är här!!Hoppas för guds skull att det ligger kvar nu!! Såg på vädret att det skulle ligga denna vecka men sen blir de varmare igen. Hoppas på en vit jul i alla fall=) Helt sjukt vad mycket det har kommit, de är säkert 2dm o lite till. Började snö i går kväll o det håller fortfarande på!! Fick hjälp av J. att skotta fram bilen imorse. Gick ganskla lätt faktiskt jämfört med förra året! Hade hoppats att det skulle ha varit plogat nu när jag kom hem, men icke! körde några gånger fram o tillbaka med bilen så det blev platt i alla fall. När jag gick ut till bilen i morse så höll jag på att halka typ 3-4 gånger! Ramlade faktiskt också 1gång. Var värsta "banan-skale.ramlingen". Hann tänka: Shit också!! Slog inte mig nå allvarligt som tur är, Har lite huvudvärk nu men de går nog över.

Igår fick vi fiiiin besök också. Torsten är nere en snabbis i Uppsala o hann kom över till oss o sov här också. Det var väldigt roligt. Han fick sin födelsedags pressent eftersom han fyller år på fredag. Han fick en FC Barcelona mössa som vi köpte när vi va där nere. Han blev mycket glad för den! Tvärr hinner vi inte träffas igen för han åker upp igen imorgon kväll=(

Nu ska jag ta o laga lite mat, blir kyckling ikväll....mums=)
Ha en bra kväll!

4 kommentarer:

  1. Du får gå försiktigt för det är halt inunder ibland och så om dom plogar så blir det halt efteer traktorskopan för det var det här hemma men Pernilla sa till mig att det var halt så det gick bra hade mina gåstavar med mig i morse när jag gick iden fina vita snön och så skönt det är med snö.God Natt min kära flicka.

    SvaraRadera
  2. VI HAR OCKSÅ SNÖÖÖÖ!!! Det har kommit ca 15cm i natt, så det är helt vitt i Skåneland också! -5,6 grader stod termometern på i morse! :-) Halt var det också, men jag kör så lugnt! Å va kul att din mamma blev glad, det värmer att höra!!! Snart helg igen.... Kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Ja jisses vad med snö det har kommit, men det är ju så mysigt tycker jag.
    En vit jul måste det ju bara bli nu.!

    SvaraRadera
  4. Håller med dig Sanna!!! Trevlig helg!!!

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla