tisdag 29 december 2009

läääängesen

Nu var det längesen jag skrev igen...Dagarna går så fort...
Julen är över o vi hade det superbra o mysigt! Julafton tillbringades i ett snöklätt Söderbärke med öppenbrasa o god julmat. Tomten kom med en nisse också! Tänka sig att vi var snälla o fick julklappar allihopa! Vi hann även vara ute o gå på kvällen, slutade med att vi hade litet snökrig.. Juldagen tillbringades i myskläder, vi var även då ute o lekte i snön. Blev massa snökrig då också. J:s syster dotter tyckte att de var killarna mot tjejerna (2 mot 4) J. var inte riktigt med på de eftersom killarna var två färre. Senare blev det mer att det var J. mot sina småsystrar. Jag gjorde en snölyckta, har inte gjort det sen jag var liten o vi bodde i Runhällen. Försökte mig på en till men den bara ramlöade ihop så jag gav upp o gick in istället. Blev kallt när det började blåsa. Vi åkte hem på juldags kvällen eftersom det skulle bli snöoväder på annandagen med början på kvällen på juldagen. Hann väl sådär åka innan det började..Men det gick bra, tog lite längre tid än det brukar men det får det göra. Hellre en halv timme längre än att man kör av!
På annandagen så åkte vi till Järlåsa till mamma o pappa. Där var även syster, Mattias, Mikaela o Ella. Där blev det söndagsstek som vi önskat oss till middag med en skaldjurs sallad till förrätt. Vi avslutade med vaniljglass o kaffe. Tyvärr kom det ju ingen tomte till Järlåsa men det låg lite klappar under granen i alla fall=) Tur för oss!! hihi

Har inte gjort så mycket de andra dagarna, bara tagit de lugnt o känt av att jag är ledig..Annat blir det idag... I dag ska jag till Gränby centrum för att inhandla lite drickbart till nyår. Vet fortfarande inte vad vi ska göra då!!! Lite paniiiiik!!! Ska även ta mig till Upsala färg o kolla tapeter till köket. Vi fick pengar i julklapp som vi tänkte använda det till, perfekt! Problemet blir bara att hitta vita tapeter som matchar den vio redan hittat med rosor på....Men det finns ju hjälp att få som tur är!

Måste ju även berätta att vi fått pengarna tillbaka från företaget som vi köpte Barcelona biljetterna från!!! Så j-vla skönt att det löst sig!!!! Nu känner man sig inte så lurad! Hur skönt som helst....Vet inte om det beror på om jag har ringt o mejlat så mycket eller om det tog så lång tid för dom att sätta tillbaka pengarna. Men vilket som så är pengarna tillbaka o det är huvudsaken!!!

Nu ska jag kolla runt lite mer, lovar kort från julen senare, har inte lagt in dom i datan än...
Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. låter som ni haft det vra i jul. väntar med spänning på alal bilder, tycker om när det uppdateras med bilder=)
    hälsa mamma din förresten att självklart vill jag gärna ha fler blöjor. g¨r ju alltid åt. tänkte försöka komma o hälsa på, hörde något om en outlet butik i järlåsa också, säljer dom nå bra grejer?
    kram

    SvaraRadera
  2. ha bara varit in i den 1gång. Då fanns det mycket djur mat o häst grejere. Även nå stövlar (gummi) o lite jackor å sånt...
    Kram

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla