torsdag 8 oktober 2009

Måste ju säga att barnen på klubben är såååå roliga! Idag så 'r det Bak dag. Men eftersom det skulle vara Föräldra fika (föräldra möte) så tog jag o Van tag i det innan barnen kom. Mesta dels var det jag som bakade o Van grejade med annat, men ändå=) När vi (jag) hällt ut smeten i långpannan, kom jag på att jag glömt att ha i mjölk! Van bara skrattade, o jag sa att jag tyckte att det var konstig smet, den brukar vara lösare o inte så fast. Det var bara att försöka att få tillbaka smeten ner i bunken igen, tur som de var hade vi lagt smörpapper under! Så det gick ganska smidigt. Fick hjälp av en av killarna att röra ner mjölken också=) När jag bakat klart o alla barnen villa slicka skålen får jag fråga om jag vill spela monopol, alltså vara bank! Klart jag gör det, dom älskar det spelet! Är riktigt roligt, olika barn nästan varje gång. När jag sitter där o håller ordning på barnen o är bank så kommer det en kille som inte spelar o sätter sig bredvid mig en stund. Då upptäcker han att jag använder linser, varav han tok stirrar på mig o frågar hur jag klan se med linser?! När jag svarat att det är som glasögon o de funkar att se igenom de så återgår jag till monpolet. Men jag märker att han fortfarande tok stirrar o tycker det är ashäftigt! Man kan ju inte annat än tycka om barnen, dom kommer med sådana roliga o ärliga kommentarer=)

Imorgon är det Världens Barn dag, då ska vi (klubben) gå o samla in pengar i bössor, Jag o Van kommer att vara med några av barnen i Gottsunda centrum o resterande ska vara i Stenhagen vid Maxi. Det kommer att vara en tävlig om vem som får in mest pengar å så, barnen ser fram emot detta( mycket för att dom kan få ett pris tror jag). Men sedan imorgon eftermiddag/kväll så kommer min älskling till Klubben o "hälsar på". Han får skjuts dit av arbetskamrat som bor i Gottsunda. För annars får han gå hem o det vill han inte=)

Om detta med en klassträff, vi pratade om att ses vi som gick tillsammans i Enåker, alltså både 83, 84 o 85or. Eftersom vi gick som vi gjorde. Men vart ska man vara? Sala på hotellet känns ju sådär lixom...Om ni har något förslag så är det välkommet=) Det skulle vara otroligt roligt med en sådan faktiskt!

Nu ska jag gå o laga lite middag till oss, det blir fläsk karré o krockisar (potatis kroketter), vispar väl till nån sås också, bea brukar funka bra!

Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Nu har mamma varit ut och ätit med kollegorna i skolan och det var jättegott och inte så dyrt.Varför inte vara i Heby fh eller skolan där och uppleva nostalgi men ni har ju bygdegårdar runt omkring oxå.Maten kan man ju köpa via catering eller få hjälp med detta:Vi hörs och syns i helgen.Kram

    SvaraRadera
  2. skulle sprecis som mamma Ewa säga att skolan lr bygdegården skulle väl passa alldels utmärkt:D skulle vara super skoj att ses allihopa igen, den klassträffen kommer bli super skoj, men den i 9:an ser jag inte alls fram emot. men enåkersträffen skulle vara super skoj:D
    kram

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla