måndag 26 oktober 2009

Tack för en trevlig helg!

Jag hra haft en väldigt trevlig helg faktiskt! I fredags kväll hade vi fredas mys o kollade idol. Men i lördags gicxk jag upp tidigt för att bli hämtad av systrarna Holmberg för vidare färd mot Linda. Hon bor verkligen mitt ute i inge-mans-land!! hehe nejdå, men lååååångt ute i skogen förbi Sala. Skulle aldrig palla bo så!! Är alldeles för stads människa för det! Vi hade en trevlig dag med massa mat o skoj. Vi tog en sväng in till Sala o gick på ett kondis jag inte visste fanns! Heter Schelins, kan varmt rekommendera detta ställe. Billigt o STORA bakverk. Precis vad man vill ha när man ska fika!! Tog en rosabandet bakelse, var mer eller mindre som en hel tårta, blev lunch i stället + att den kosta "bara" 27kr!!!!

Tog ett kort så ni får se, Thereses muffins fick också plats på kortet=)

Blev paff av att det var billigt! Jätte mysigt ställe också med inredning som man kunde köpa. På kondiset träffade vi några tjejer som Linda kännde o vi andra kände Sara, gick i våran högstadie klass i Heby. Var roligt att ses efter så många år=) Gick en snabb vända inne i gallerian också för den hade inte systrarna sett=) Väl hemma hos Linda så gick vi runt "ägorna" o kollade hennes hästar o hämtade älgfärs. Vi blev nämligen bjudna på tacos på eftermiddagen/kvällen. När jag kom hem på kvällen så var våran Torsten här!!!!!! Åååå va roligt det är att träffa honom när man ses så sällan. Han följde med mig o handlade lite granna o träffade på mamma o pappa också=)

I går hade vi slapp dag o bara tog det lugnt, det vi gjorde var väl att åka en sväng till Gränby o gick en prommis för att leta efter grannens katt som är försvunnen. Så om ni ser en svart katt som lyssnar till Sickan, hör av er!!! Hittade ingen Sickan alls, o efter fotbollen där Barcelona krossade Zaragossa så hade inte Grannen sett till Sickan alls! =( Blir oroli att det hänt något, han är ju inne katt dessutom...

Idag ska Torsten följa med mig till jobbet. Det är ju höstlov och mina "andra barn" ska ut till Alnäs o stapla backar o grilla korv. Tyckte att det skulle vara perfekt för Torsten att hänga med så jag ringde chefen o frågade. Hon svarade att det är klart att han får hänga med! Kul för alla helt enkelt! Nu är det bäst att fixa lite frukost så att vi orkar leka ute hela dagen. Bara på med understället så man inte fryser.

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. åhh ja jag älskar schelins.. Bästa kondiset i Sala enligt mig, dock är det tyvärr så trångt o bökigt o gå dit med barn så det gör man sällan..

    SvaraRadera
  2. Mmm vilka smarriga bakelser! Guuu så mysigt o va ute o grilla korv!!! Hoppas ni hittar kissemissen!

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla