söndag 4 oktober 2009

Har nyss kollat klart på dun och dummare! Vilken otroligt bra film det är=) Kan den utantill o J. tyckte de va lite jobbigt att jag skrattade massa innan saker o ting kom i filmen! Jag o Sanna hade den som favorit film när vi var små, spolade fram o tillbaka till vissa scener i den. Jim Carrey är ju kung alltså=)

Sedan sist ha det inte hänt så mycket. Jag var på klubben ifredags o då var det dans på schemat. Var jkätte roligt men man är ju inte lika smidig som man har varit. Var en grej som man skulle sitta på golvet med vänster hand i golvet o samtidigt hoppa fram med högerben o bak med vänster. Koordinationen fanns inte riktigt där om jag säger så=) Jag o Van hoppade över denna grej i dansen, men allt annat var "lätt". Kändes i låren i går att man hipp-i-de-hoppade i fredags i alla fall=) Spelade även monopol med barnen, fick nästan tvinga dom att sluta spela när vi stängde för dom tyckte det var så roligt!

I går var vi bjudna ut till mamma o pappa på middag. På menyn stod det grillad fläskkarré med potatiskaka o vitlökssmör. Till dessert fick vi choklad tryffelkaka med vispad grädde! Allt var otroligt gott. Tråkigt att syster o hennes co inte kom, men dom kunde inte för det passade inte in i deras rutiner eller nå. Men vi hade det trevligt i alla fall. Fick med oss en potatiskaka hem så det blir de till middag i dag med=) Fick även (snarare bad om att få) deras ostbågar. Vi gillar nämligen ostbågarna närt dom är sådär sega o goda. Bästa är om det får stå framme en dag o sen äter man dom, o de hade ju deras gjort. Mamma o pappa fick istället jordnötter av oss, hade det till maten i fredags (flygande Jakob) o det är tråkigt när bara jag kan äta det eftersom J. är allergisk. Så vi bytte lite grann=) Ostbågarna var väldigt goda i alla fall.
I går kväll när vi kom hem så kollade vi fotboll, Barcelona spelade hemma mot Almeria, var ingen höjdar match men dom tog 3p, å de är ju det som räknas i slutet. Blir att kolla in Madrid ikväll o hoppas på att Sevilla kan matcha dom. Ska inte pratae mer fotboll här nu tror jag, blir kanske tråkigt för er andra som inte kanske e sånna fan av de=)

Annars i dag blir det lugnt, kom fram till i går att vi ha massa onödig musik på datan som jag ska rensa ut. J. tänkte spela fifa på x-boxen så då kan jag sitta o störa honom med massa frågor om musiken=) hihi....Finns massa olika dubbletter av massa låtar o låtar som heter konstiga namn o liknande som jag ska "städa upp". Får väl se hur långt jag hinner, det är ju ändå VÄLDIGT mycket musik! Bäst att sätta igång på en gång så jag blir klar!

Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. hhh dum o dummare, är nog bland dom roligaste filmerna som finns:D Skrattat mycke till den filmen, gråtig också iof:D av skratt...haha!
    kram

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla