måndag 10 augusti 2009

Dagarna som varit

Jag åkte till mamma o pappa i torsdags på dagen för att hälsa dom välkomna hem från semestern i norrland. Skulle även hämta mitt bankkort o lite annan post som kommit. Var bara där ute en snabbis för jag skulle hem o gå på URF. För i torsdags började Reggae festivalen här i Uppsala. Viktor kom till oss på em. Micke anslöt sig till oss också. Hade lite uppladdning här hemma först! Plingade på hos grannen o frågade om han var sugen på öl?! Han skulle bara äta lite så skulle han komma över=) Han var inte svår övertalad..Väl här hemma kom vi underfund med att lite korv m bröd e ju gott innan vi skulle åka ner till festivalen. Snabbt o lätt, gott är det också!! Jag, Viktor o Martin som skulle köpa lite öl åkte till gränby för att handla lite. I torsdags var det "Svensk reggae dag" på festivalen. Det var alltså bara svenska artister som uppträdde då bla. Rootvälta, Kultiration, Syster sol mfl.
Jag, Rootvältas sångare o John

Men i publiken gick mr Marley runt o hade trevligt. Alltså Bobs son Ky-
Mani. Riktigt roligt att se världsartister gå runt o ha trevligt o ta sig tid att bli fotograferad o ge autografer. Det uppskattas så mycket av alla!
Ky-Mani Marley o Jag


Fredagens stora grej var att vi skulle se på Don Carlos, Ziggi o Ky-Mani Marley. Ky-Mani tog kort med var o en av oss, han frågade mig hur jag hade det på festivalen och om jag hde haft kul. Han var så ödmjuk o trevlig. Jag blev så förvånad eftersom hans musik är ganska mycket "ghetto", han spelade ganska många av hans fars låtar o många låtar lät som om det vore Bob själv som sjöng. Han var riktigt sjukt bra! +Att jag är så imponerad av honom=) Vi hann inte kolla runt så mycket på torsdagen som vi hade trott vi skulle så fredagen blev det att gå runt i alla tälten o se vad alla försäljare hade att erbjuda. Finns mycket fint att köpa på festivalen. Mycket av kläderna o väskor är ekologiska o 100% rent bomull. Skulle lätt kunna göra av med fler många pengar där.


Vi som var på festivalen alla tre dagarna.


I lördags var det Governor Andy, Hoffmaestro, Alpha Blondy mfl som vi skulle se. Det bästa o roligaste på HELA festivalen var när jag o Viktor stod typ längst fram på Hoffmaestro spelningen. Det var helt SJUKT ROLIGT!!! Vi svettades som grisar o sjöng o dansade. Dom som jobbade för att hålla ordning sprutade massor av vatten ut i publiken så att inga skulle svimma. Vi var helt genomblöta när det hela var klart! Det var ett sådant drag inne i det stora tältet att jag inte varit med om något liknande någon gång! Jag är helt sjukt nöjd med hela festivalen. Tror att vi alla fyra som gick alla tre dagarna haft det riktigt bra o roligt.


Hoffmaestro & Chraa spelning= GALET ÖS


Jag köpte "bara" ett halsband. Det är en symbol för "livets cirkel", ett band kring modern, barnet och mannen. Fastnade för det direkt=) Det är gjort i sten o hand karvat ur den. Han som gjorde det berättade att det var en speciell sten från Zimbabwe. Han borstade upp det med en tandborste o ett speiellt kiwivax. Så nu ser det ut som om det är i trä. Dom har en hemsida som man kan kolla på o beställa ifrån om man vill. Det är www.thestoneage.co.za Det var riktigt roligt att höra vad alla olika figurer betydde faktiskt. Vi stod där säkert en timme.


Mitt hals smycke


Igår var vi ut till Fjällnora, Micke var med oss också. Det var dock bara jag o Torsten som badade dom andra två badkrukorna satt i skuggan! på stranden. Jag o Torsten badade o kastade boll i vattnet, Torsten vill ha mig att hoppa från hopptornet också, men där sa jag NEJ!! Vi simmade till land o gick upp o fikade i stället. Tyckte att vi skulle ligga i solen så vi flyttade ut från skuggan till solen i stället. Mycket bättre tyckte jag!!

Idag har jag, Torsten o J. varit ner en sväng på stan, fick gå ensam för grabbarna skulle gå "själva". Fick inte vara i St. Per heller för där skulle dom vara. undra vad dom hittade på??!! Kanske ett paket?? Innan vi lämnade stan så gick jag o köpte mig en stor kulglass som jag hade sällskap av till bilen=) Det var väldigt gott med den glassen kan jag lova!!

Ha en bra dag!!!

2 kommentarer:

  1. Hmmm... syster inte vara så nyfiken... Verkar som ni haft en kul helg! Hoppas att jag kan komma loss nästa år till URF...

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag hade faktikst rätt att dom köpte pressent till mig, fick det i morse med frukost på sängen=)

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla