onsdag 5 augusti 2009

Spelat minigolf

Idag har jag, J. o Torsten varit till studenternas o spelat minigolf där brevid. Dom har jättebra planer som är väl skötta. Dom har 3 olika banor, en fdamilje bana, en äventyrsbana o en Europa bana (tävlingsbana). Man får spela hur mycket man vill på alla tre banor för en avgift. Var otroligt varmt bara, svetten lackade kan man ju lugnt säga!! Innan vi åkte ner sa vi att vi skulle slå vad om att förloraren bjuder på glass. Jag började uselt,första tre hålen blev tre 7:or (sämsta man kan ha). Men det tog sig till slut o efter första familjebanan så ledde jag. John låg 9poäng efter mig o Torsten hade ytterligare två poäng upp till mig. När vi fyllt på vatten i kropparna så gick vi o spelade på äventyrs banan. Där började jag med TVÅ Hole In One!! Yee, tänkte jag, segern är nära...Men sen gick det utför o slagen blev fler. J. lyckades vinna med två ynka poäng o Torsten blev sist med "Att bjuda på glass platsen". Det var roligt o det var en jämn match mellan oss alla. Vi åkte vidare till Gränby för att J. skulle köpa lite öl inför URF. Torsten kom med förslaget att vi skulle äta tacos ikväll, o så blev det. Ingen av oss var speciellt svår övertygade om detta! Väl på Willys blev det tacos inköp o Torsten köpte den utlovade glassen=) Som snart ska ätas upp...mmmm va gott de ska bli!! När vi kom hem var det bara att samla ihop all tvätt som skulle tvättas för det var tvättstuge kväll i ikväll också. Men det var bara fyra maskiner så det gick undan, tar ju ca 30min/maskin.

Igår kom ju som sagt Torsten o Viktor ner, var o hämtade killarna vid stationen. Vi åkte först ut till deras stora syster där Viktor skulle lämna sina grejer eftersom han ska sova där. När vi åkte hem så hann klockan bli så pass mycket så att banken precis skulle öppna så vi stannade till där på en gång. Torsten rusade in o tog första kölappen=) Bra där!! När vi kom hem var det fram med badkläderna o packa kylväskan med fika för här skulle det badas. Vi hade först tänkt åka till Fyrishov, men vi kom fram till att det var billigare att åka till Fjällnora i stället. Roligare med riktigt "utebad" än bassäng. Iofs så är väl Fyrishovs bassänger tempererade, men då blir de ju ingen sport att bada! Väl i Fjällnora så var vi tidiga o fick en jätte bra plats, brevid en stor sten så det blev lite avskillt men ändå mitt i o nära vattnet! Dom sa att det var 19 grader i vattnet men jag tvivlar på det. Tog ju ett tag för badkrukan Caroline att komma i vattnet. Viktor bara gick i direkt o Torsten hoppade i från bryggan. Själv så gick jag sakta, sakta i. Men väl i simmade vi ut till flytbryggan med hopptorn på. Jag hoppade från bryggkanten. Viktor hoppade från högsta avsatsen. Torsten bangade o vi simmade in. Jag o Viktor gick upp för att sola men Torsten ville bada mera. Efter ett tag så kommer han o säger att han ska simma ut igen för att hoppa o att vi ska kolla på honom. Vi sitter o vinkar så att han ser att vi kollar när han klättrar upp till högsta avsatsen(3m). O hipsvips så hoppar han typ resten av tiden som vi är där=) Själv så tyckte jag att det räckte med ett dopp!

Nu ska vi snart ta fram glassen o kanske spela lite spel.
Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkomna till Caroline´s Bubbla