onsdag 19 augusti 2009

Idag på schemat så står det handling. Frys och kyl behövs fyllas på igen, var ett tag sen vi handlade nu å det märks=)

Imorse när jag skjutsade J. till jobbet hörde jag på radion reklam om extrafilm. Tänkt jag skulle gå in o kolla upp hur man beställer kort, eller vad man nu säger. Jag har nu framkallat/beställt lite kort bara för att se hur det funkar o se hur bilderna blir. Laddade upp genom korten vi har på datan, det vill säga många kort. Tog väl ut ca 35-40st. Betalade ca50kr för det, jag tycker det inte var så farligt dyrt. Nu väntar jag med spänning på hur dom blir. Kul med lite vanliga kort också=)

Ikväll blir det fotboll!! Barcelona spelar hemma mot Manchester City i en träningsmatch. Får se hur det går, tyvärr har ju Zlatan gått över till Bacra o han är nu spel klar så det blir väl debut för honom idag. Är så less på den mannen, jag tycker att han är så ÖVERSKATTAD!!!!!!! Han har mycket att bevisa för mig innan jag ändrar uppfattning... Det som är ännu mer irriterande är ju att jag o J. ska åka ner till Barcelona i höst o se fotboll. Nu när Zlatan har gått över så är det "hysteri" från svenska fans. Jag är inget Zlatan fan!!! Men folk kommer säkert tro det bara för att vi ska åka ner nu när han gått över, men jag bokade resan innan hans övergång var klar, så det så=)!!!!! Blir lätt upprör nuy när jag skirver, hihi

Angående min förkylning så ringde jag sjukvårdsupplysningen igår o hon jag pratade med sa att jag kan få ha hosta i flera veckor!, det är nämligen vanligt att få det efter man haft förkylning. Om jag skulle få jobbigt att andas skulle jag uppsöka läkare eller ringa tillbaka. Så jag köpte på mig ett gäng halstabletter igår, upptäckte att coca cola var bra för halsen också!! Blev slemmigt o kändes som om det frätte i halsen av kolsyran=) Känner mig väldigt fräsch här när jag berättar om mina förkylnings tips o hur jag mår...haha, detta är inte för kräsna människor=) Här får man noggranna detaljer=) jaja, sånt är livet....

Nu ska jag fixa iordning mig för att åka o handla lite..
Ha en bra dag!

5 kommentarer:

  1. Bläääää, så äcklig du är!!!! =P
    Haha...

    Hoppas att ni får en toppen dag!

    Har nu fått klart att jag ska jobba imorgon, så tyvärr blir det ingen tur till Uppsala för våran del... =(

    SvaraRadera
  2. Vilken svikare till syster du har men det är ju så när hon jobbar och sliter.Mamma skulle ju kunna komma till Usala efter kl 15.30 om du vill så skulle vi kunna gå och kolla dom nya butikerna.eller hur? Kram mamma

    SvaraRadera
  3. Hej Carro! Vad kul med bilder, en helt annan känsla än o kolla på datorn. Min syrra har lärt mig att man kan googla gratis framkallning så kan man framkalla de 100 första bilderna GRATIS (tror det är fuji film). Ett litet tips till nästa gång. Har för mig det kostar 29:- i porto bara! Trist med envis hosta! Krya på dig! Kram!

    SvaraRadera
  4. Hejsan..

    åh vad tråkigt med den där nedrans förkylningen, hoppas den ger sig snart..
    skulle tipsa dig om gratis framkallning här men det var visst redan gjort, o ja det är från fuji, men finns även fler som har det där underbara erbjudandet, det gör ju ganska stor skillnad för plånboken:D
    kram

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla