onsdag 2 september 2009

hmmm......orka

har hamnat i en blogg-svacka nu. Men känner att jag borde skriva lite i alla fall.

I helgen som var så var det kryssning på schemat. Blev inte riktigt som jag tänkt mig, men jag överlever. Blev inget firande=( Men jag ska inte klaga, de var trevligt att komma iväg en sväng. Jag o J. kom fram till att det är dyrt på båten!! Spriten också!! Man har ju alltid tyckt att det är sååå billigt att handla taxfree, men de vette tusan om det är de??!! När vi kom hem i söndags, kom hem vid tolv tiden till Uppsala. Var väldigt konstigt att komma hem så tidigt o försöka hålla sig vaken så man kunde somna på kvällen sen. Jag lyckades inte med det, la mig på soffan med filten o toksomnade. J. däremot klarade sig bättre, han satt vid datan o spelade lite.

I måndags var jag till Heby o till gruppen. Började en ny tjej som verkade komma in i gruppen bra. Hon fick inte så mycket sagt eftersom vi andra pratade så mycket=) Efter det så åkte jag förbi bror min o kollade om han var hemma, men Erland var utanför o sa att han inte var hemma. När jag åkt därifrån såg jag honom gå till baksidan för att ställa sig i dörröppningen o prata. Jag tyckte detta var lite roligt, skapar frågor är alltid roligt=)!!! hahaha

I tisdags så började jag på min "arbetsträning/praktik". Är på en Fritidsklubb i Gottsunda. Verkar vara riktigt bra ställe, mycket invandrar barn där. Det var lite omtumlande att börja där efter vad som hänt i Gottsunda i helgen som varit. Polisen kom o pratade med oss o vi vidare med barnen som var där. Men barnen kände sig trygga o det är ju skönt! Nästa dag jag ska dit är på torsdag. Kommer bara att vara på eftermiddagar, eftersom barnen går i skolan. På torsdag fick jag veta att vi ska baka med barnen=) Ska bli roligt att se vad det blir!

Idag regnar det o jag har skaffat en film jag ska se! Men nu väntar jag på att dom ska släppa biljetter till Barcelonas hemma matcher. Vi ska ju åka dit i November o förhoppningsvis får vi tag på biljetter till El classico. Finns inte o få tag i här i Sverige. Men nu när det kommit upp på FCB´s hemsida så tror jag att vi måste vänta till några dagar innan vi åker för att köpa biljetter. Eftersom det är den matchen vi vill se, det är ju årets match lixom. Men jag ska i alla fall testa köpa biljetterna nu idag då dom släpper biljetter till övriga matcher också. Är lite nervös för att INTE få biljetter faktiskt, vilket flopp de skulle bli!!!

näää, nu ska ja kolla vidare.
Ha en bra dag

2 kommentarer:

  1. Har du fått tag på biljetter till matchen?
    Du är duktig du som uppsökte din bror jag har tänkt begära att någon kanske har hans epostadress och ge denn till mig.STÅ PÅ DIG CAROLINE TA KONTAKT MED HONOM:

    SvaraRadera
  2. Vad modigt att försöka ta kontakt med din bror, träffade honom faktiskt i lör, O lilla Clara hon är jätte söt, har träffat niklas o emelie o såklart lillan 2ggr nu på kort tid.
    Tråkigt att det är som det är mellan er. bra gjort av dig att inte ge upp.
    kram

    Förresten får man fråga varför du blev missnöjd med resan?

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla