fredag 4 september 2009

Ja du Sanna, det var lite allt möjligt. Började med att syster o E kom lite sent till färjeterminalen så vi fick stressa lite. Sen visade det sig att dom inte visade fotbollen som dom på kontoret här i Uppsala sa att :"det visar dom i Puben på båten", men dom hade inte ens kanalen!! J. blev sur o besviken över detta o det förstår jag. Sen blev mor sur för att vi missuppfattat henne första kvällen. Sen hadse väl jag tänkt att när vi var inne i Helsningfors så skulle vi gå runt o strosa o kanske ta en fika. Vi strosade runt, men blev inge fika. Sen på lör. kväll hade jag antagit (vilket är fel) att vi alla skulle gå tillsammans o äta för att fira mig. eftersom det ändå var för min skull vi åkte, fick ju det i 25-års present. Men det blev bara jag o J. som gick o åt tillsammans, dom andra ville gå på andra ställen o ville äta direkt o på en gång. Men som sagt, det var trevligt. Jag är tacksam för att vi blev bjudna men det blev inte som jag tänkt mig.

Sen sist jag skrev så har jag varit på "Klubben" igen. Denna gång var det massa barn, dock bara tre när jag kom=) Jag fick hjälpa till o baka med några tjejer. Vi bakade kladdkaka, kolakakor o sockerkaka. Men barnen försökte smita när det var dags för städning och diskning! =) Men vi sa att det hör till och det är dags att dom lär sig, (dom är i 10-12års åldern). Blev lyckat bak o smakade väldigt bra. Dom har fika på fredagar så det är bakning varje torsdag där. Hann inte med så mycket mera, fixade iofs mellis också, hjälpte Van med det. Är så roligt att höra barnen diskutera och bara lyssna på dom. Nästa vecka tänkte jag köra tre dagar, blir nog tis-tors.

Idag blir det en lugn dag. det som står på schemat är att diska, fixa avloppet i köket, luktar ruttet ägg eller liknande!! Blir litee propplösning idag, fram med kaukstiksodan bara. Sen ska jag upp till Gränby till H&M o byta ett linne. Var nämligen så att igår när jag tog på mig det, alldeles nytt tog bort prislappen igår. Men det visades sig att det var ett hål i sidan på linnet. Det är inte jag som har haft sönder det för det är inga trådar eller så som är sönder. Det syns nämligen att sömmen sitter bara på ena sidan av tyget. Ett fabriksfel helt enkelt. Fick leta rätt på kvittot bland alla påsar, tur som det var så visste jag att jag hade kvar kvittot. Blir ju så mycket enklare med det kvar.

Nu ska jag kolla fb o min farm=)
Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. vad tråkigt att resan inte blev som tänkt..
    Tråkigt n'r det är något fel på saker man köper, tur du hade kvitto, :D

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla