söndag 19 april 2009




Här är nu lite bilder från köket som utlovat!

- Översta bilden är på nya fläkten och skåpen o ganska bra bild på handtagen. Handtagen är sådana som man tar "upp" och när man släpper dom så åker dom ner igen.
- Den andra bilden är diskbänken och väggen som vi kanske ska måla klar röd. Vi har inte riktigt bestämt oss än. Klockan ska bytas ut=)!! Men den får sitta uppe så länge.Kaklet över diskbänken ska bli samma som golvet. Hade tagit kort på det också trodde jag, men det fanns inte med på kameran. Så jag ska ta ett kort på det också o lägga in senare=)
- Den tredje bilden är skillnaden mellan hur det såg ut (färgen alltså) och det nya. Blev ganska mycket vitare kan man väl säga=) Vi målade inte skåpen invändigt, bara utvändigt.
- Den understa bilden så är det våra nya lådor. Vi hade stora problem med att få in dom, eller ja, pappa hade det=) Vi trodde nämligen att den översta lådfronten skulle sitta näst-längts-ner, men det visade sig att det var fel. Den ska sitta högst upp!! Efter mycket tänkande och fel skruvande så blev det helt okej i alla fall. Lite fel på ngn mm är okej. Knopparna på lådorna har samma funktion som på handtagen. Dom är lixom gömda eller hur jag nu ska förklara. Hoppas att det syns så ni förstår=) Man ser ju lite grann av hur golv-klinkersen ser ut där ialla fall=)

Så nu hoppas jag att lite av eran + Sannas nyfikenhet har slocknat=)

Annars igår så gjorde vi inte mkt, pappa var ju som sagt här och hjälpte oss med handtagen o lådorna. Jag fick damsuga golvet i köket massa gånger! Nackdelen med det nya är att så fort det faller ner en endaste liten smula så syns det!! Blir ju galen!!!=)

Kollade på fotboll igår så klart! Barcelona vann mot Getafe med 1-0. Messi gjorde Barcas mål! Bra match trots ösregn i Spanien.

Funderade lite på att måla bakom elementet idag, men tar det till veckan när jag är hemma själv på dagen, då har jag ju något att göra=)

Nu ska jag klä på mig för att ta en prommenad i solen. Fast det blåser fett mycket ute, så det är inge varmt ute. Ska väcka J. som powernappar i soffan också o fråga om han ska med ut=) Tror iofs inte det eftersom han har värsta blåsan under sin högra trampdyna. Precis under stortån...=/ Men jag ska fråga i alla fall=)

Nu får ni hade så bra!


2 kommentarer:

  1. Hejsan Caroline!
    Bra att ha kamera och kunna ta fina bilder på ert kök det ser bra ut med det nya hoppas att ni får kaklat över diskbänken med så allt är klart.Kram från din m och p

    SvaraRadera
  2. åh äntligen som jag väntat. stiligt, antar att det kommer bli väldigt snyggt med kaklet, jag älskar ju svart. men det visste du väl redan:p

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla