måndag 6 april 2009

Världens bästa pappa

Jag har världens bästa pappa!! Han är så händig och duktig så=) Nu har han lagt in vårat klinkers(igår) och idag efter jobbet kom han hit till oss igen för att foga.. Blir såååå fint och blir sååå bra!!!
Nu är det kaffe paus, J. är över hos grannen och dom fixar kaffe, vi kan ju inte använda köket nu...=/ Men tur att vi har grannen som lånar ut sitt till oss. Vi har nämligen spisen i hallen och kyl+frys i v-rummet. Lever verkligen compact-living!! hihi

Idag har vi suttit ute på balkongen och solat lite!! Var skönt och varmt, dock lite kallt i luften och när det kom moln...Jag läste lite och J. drack kaffe, hade lite skön musik på så man riktigt kände att sommaren är snart här=) Äntligen!!!!

Igår när pappa la in klinkersen var jag o mamma ute och skulle hyra en klinkerskap. Mamma hade ringt till Uppsala färg och bokat att vi skulle hyra den i går. När vi kommer dit så har dom ingen inne!! Fett dålig stil, dom har lovat+ skrivit upp det men det fanns ingen...Vi sa tack o hej och jag var väldigt irriterad. Vi åkte till Bauhaus och frågade där. Dom hade det, dom ville ha 800kr i depositions avgift för den!! Herregud va dyrt!! Men den visade sig vara helt kass, pappa kunde typ klyva 5st plattor bara, sen tyckte han att den bara tuggade. Tur för oss att han inte var tvugen att kapa några få. När jag o J. skulle lämna tillbaka kapen så berättade vi att diamantbladet var dåligt, dom tyckte att vi hade kanske varit dåliga på att hålla i ordentligt. Dom förstod inte heller vad jag menade när jag sa att bladet hade börjat tugga. Inkompitensen är stor på Bauhaus i Uppsala!!!! Se upp om ni ska dit!!

Nu är det fika här så jag ska vara lite trevlig mot folket!
Hade bra!!

2 kommentarer:

  1. ojoj här har du varit duktig ser jag, kul när man har lite o läsa:)
    snäll pappa ingvar är, som hjälper till:)
    nu ska jag gå o sola lite, jag fuskar o tar solariet istället:p
    kram

    SvaraRadera
  2. Heja syrran!
    Ni är duktiga ni som fixar saker gratis...

    E hälsar att hon saknar dig... Hon pratar mkt om sin Lin... :o)

    Glad Påsk!

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla