fredag 24 juli 2009

Barcelona premiär

Ikväll spalr Barcelona sin första match för säsongen. Det är borta mot Tottenham i Wembly Cup. Ska bli kul att se om dom ändrat på spelet o andra saker.

Idag har jag bara tagit det lugnt. Sovit lite granna på dagen, det var mycket skönt. Jag hade iofs tänkt åka till Heby idag o hämta mitt sjukintyg men det var så dåligt väder o jag var väldigt trött så jag blev hemma i stället. Tar det på måndag eller så nästa vecka.

I morse när jag hade lämnat av J. vid jobbet skulle jag kolla hans kontoutdrag. Första banken funkade inte hans kort, den andra fick man ingen minneslapp. När jag kom till Gränby strax innan 8 på morgonen så ställe jag mig vid sidan av ingången vid BK. Vakten stod o kollade på mig för han öppnade precis dörren där. När jag sedan kommer in genom dörren säger han: Du ska väl inte stå där??!!! Du måste flytta på dig... Det var så störigt!!!! Blev asirriterad på honom. Var typ- Släpp klylskåpet o kom in i matchen lixom. Fett dryg vakt...När jag parkerat fint o kollat J.´s konto tänkte jag att det var lika bra att fixa naturgodiset jag lovat köpa. Så kl 8.00 på ica går jag in o köper naturgodis!! Hon som satt i kassan såg lite skeptisk ut!! =) Det är nämligen så att en av J. arbetskamrater har bjudit på naturgodis på jobbet. J. har pratat om dessa cornflakes, pumpafrön, vitchoklad bitar. Var vid Willys, men där hade dom inga. O när jag ändå var vid Gränby tänkte jag att varför inte köpa det på engång. Lite knas när det var på morgoen bara=)

Imorgon ska jag o J. åka till Eskilstuna till syster o Ella. Det är Tunggung festival (reggae festival) där. Dom har några band som vi vill se så vi har bokat in oss på det! Ella gillar o dansa o lyssna på reggae också, hon är så söt. Sen ska vi vara barnvakt åt lilla fröken mån-ons eftersom syster måste jobba o dagis är stängt! Men eftersom jag ska fixa ac:n i bilen på måndag morgon så blir det att Ella följer med oss hem på söndag. Blir spännande o se hur hon anpassar sig till våran lägenhet o hur hon ska sova o liknande. Är ju inte van att ha småbarn sovandes här=) Men det blir nog bra, vi ska hitta på massa bus!!! Längtra faktiskt efter henne nu, har inte träffats på två-tre veckor....

Nu ringer mamma...bäst att svara...Hon har ju varit på min mosters mans begraving idag uppe i Korpilombolo(???? vet inte hur det stavas). Det hade varit en fin begraving men varmt. Var mycket folk också. Har haft lite tankar åt min moster o de övriga sörjande där uppe idag!! Inte lätt att förlora någon nära... huuua..

Nä nu ska jag fixa lite mat, blev sent idag...Blir så när man sitter vid datan=)
Ha en trevlig fredagkväll!!

2 kommentarer:

  1. Hej Caroline!Du kunde ju stava Korpis det var rätt.Det är roligt att se att du tänkte på oss här uppe i fredags,det tyckte marianne med.Kram från mamma.

    SvaraRadera
  2. Nu ska vi försöka att få med Marianne i FB oxå.

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla