måndag 20 juli 2009

Uppdatering

Helgen som varit ha varit händelsefull. I lördags kom mamma o pappa hit vid 10 tiden på morgonen för att vi skulle åka ut till Tuns mitt ute i ingenstans (almunge/Almtuna). Det är typ en outlet med kläder, skor o lite krafs. Pappa hittade kostym till begravningen o mamma hittade en svart kjol. Jag o J. köpte på oss lite strumpor=) Hittade iofs ett par trekvarts byxor i mörkgrönt, tunt matrial. Blir bra när det närmar sig URF sedan=) Efter att vi shoppat på tuns åkte vi till IKEA för att äta lunch o för att kolla diskställ. Hittade inget passande. Pappa skulle hjälpa oss med kaklet/klinkersen över diskbänken också. Äntligen!!! Ha varit lite slött på den fronten från våran sida + att det varit varmt också. Så när vi kom hem från IKEA så började vi (mest pappa, men jag var med också) att ta bort det gamla kaklet. Då kommer jag på den briljanta idén att vi vill ju byta bänkskiva också. Då berättar pappa att om vi ska göra det måste det göras innan han sätter dit det nya klinkersen. Jaha, då var det bara att sätta sig i bilen o åka tillbaka till IKEA. Jag o J. sprang runt ikea för att komma till köksavdelningen som ligger längst bort, Så klart!!Vi hade redan kollat ut vilken skiva vi ville ha så det gick fort o smidigt. Fick en lapp av tjejen som jobbade där var vi skulle hämta skivorna + diskhon. Vi har nu en rund sådan. Mycket stiligt. När vi kom hem rågjorde vi med m o p att det var bättre att pappa kom på söndag fm. o gjorde klart eftersom vi skulle över till grannen på fest.

Vi blev bjudna på fest på lördag kväll av Martin. Han kom över en sväng innan festen "skulle börja" o tog en grogg här innan. När jag skulle hämta ngt i hallen hör jag röster utanför dörren o när jag öppnar dörren så står Jenny o Kattis där o plingar på Martins dörr. Dom blir förvånade när jag öppnar o säger att Martin är hos oss. Men vi skickar över honom till sig o säger att vi kommer snart.
Det hela blir en trevlig kväll med nya "sprit spel" o trevligt sällskap. Det var lite fest i hela huset tror jag faktiskt. Det var fest i lgh över MArtin o över våran också.

Söndag morgon kommer pappa vid 10 tiden. Han börjar med att försöka få loss diskbänksskivan. Då visar det sig att kranen som vi hade hoppats kunna använda sitter fast. Det är alltså bara att ge sig iväg till IKEA igen för att köpa kranen(hade kollat på en sådan också). För vi hade ju inget vatten alls i lägenheten eftersom vi var tvugna att stänga av det. När vi kommer till IKEA så går det undan, vi köper korv till frukost (lunch för pappa). Pappa vill bara ha 1 korv men äter en till av J. korvar. Snopet!!=) Får i alla fall kranen så vi kan åka hem o fortsätta. Kommer hem o fixar med bänkskivorna o inser att vi missat att man ska ha sillikon. Jag o J. tar en sväng till Järnia o fixar det, passar på att köpa en borr också som vi ska ha till hålet för rören. Är helt slut, var på party kvällen innan o sen är man snickare/rörmokare dagen efter. Lätt svettigt var det!! Det hela funkar väldigt bra o det blir så snyggt!! Pappa är världens bästa som hjälper oss, han är såååå duktig!! Nu är kaklet, bänkskivorna, diskhon, kranen på plats!!

Har nyss varit o skjutsat J. till jobbet o samtidigt hämtade jag pappa på stationen för att han ska komma o foga idag! Han frågade om jag kunde tänka mig att göra det, men jag sa att det blir bättre o snyggare i fall han gör det. Han är ju grym=) till skillnade från mig som aldrig gjort det. Så nu är pappa i köket o fogar medan jag uppdaterar bloggen=) Vi ska åka o kolla på lister när fogen är ditsatt. Lovar att kort kommer på köket när vi städat undan damm o tagit bort allt bråte!

NU ska jag gå o kolla pappa, måste ju se till att han sköter sig=) hihi

Ha en bra dag!!!

1 kommentar:

  1. vad ni fixar o donar där i köket, ska bli spännande o se bilder på det sen:)

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla