fredag 17 juli 2009

Grodan äger!!!

Nu är Grodan hel o ren=) Jag var o köpte tomgångsmotorn idag. Efter det så åkte jag o J. till statiol och skulle se om vi fick dit den. Vi fick låna en skifnyckel där o så började vi skruva hela två skruvar=) + en grej som satt fast med en spärr. Men den behövde vi inte skruva på. När vi gjort det så beslöt jag mig för att låta tvätta Grodan. Köpte en Guld tvätt åt han, så nu blänker han riktigt fint!! Hade sen tidigare avfettnings spray som jag sprayade på innan över hela bilen, för det var ett tag sen jag tvättade bilen... När jag sedan skulle köra in bilen i tvätthallen så gick det som smör i solskenet=) Inget knackande eller hoppande!! Hur skönt som hellst, går tilloch med tystare nu. Blev så glad!! Att det har varit så svårt att få fram vad det kan ha varit. Snälla gubben på ford som hjälpte mig=) Tack till honom!! Men nu går grodan som på räls!!

Annars ha vi inte gjort så mycket idag, tagit det lugnt för en gång skulle känns det som. Får se vad vi hittar på ikväll...Blev så uppåt av att bilen funkar så jag har lust att göra nå roligt ikväll, men vi får se vad som händer=)

Ha en bra fredag kväll!!

3 kommentarer:

  1. Hej
    Kul att Grodan mår bättre nu!

    Hoppas att ni hittar på något kul, så att J får göra ngt annat än att spela fifa... =)

    SvaraRadera
  2. hallåååååå.....
    dåligt uppdaterat här...

    VILL SE KÖKET JU!!!!!!!

    Ha så kul hos grannen! Hoppas att han håller sig vaken denna gång... =)

    Nu ska jag fortsätta o mysa med M.... =)Hihi hihi

    SvaraRadera
  3. Försökte kommentera här igår, men det funkade inte så försöker idag igen..
    skönt at blien går som den ska nu, jobbigt med bilar som går sönder, brukar kunna bli dyrt då, tyvärr

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla