torsdag 23 juli 2009

Paus i tvättandet....

Jag håller på att tvätta nu..Det var ett tag sen vi gjorde det. Har slängt i alla mattor också för det var så dammigt efter renoveringen. Lika bra att ta allt på samma gång!! Blir nybäddat idag också...mmmm va härligt det är att gå o lägga sig i nybäddat!! Synd att jag inte pallar att mangla som mamma brukar göra, det är ÄNNU bättre!!

Igår så storstädade jag hela lägenhete
n. Var inne i badrummet o "lekte" med vatten. Städade av kaklet nämligen! Fy vad blött det blev. Var tvungen att ha dörren stängd så det blev väldigt fuktigt där inne kan jag säga=) Men jag fick bort allt slipdamm!! Nu är det så fint så... Tog ett tag igår innan jag hittade startknappen för städningen men när jag väl hade börjat gick det bra! Tvättade fönstren med faktiskt!

Jag har ju lovat kort på köket...har även lagt upp fler kort på Facebook som man kan kolla på=)





Vi valde att bara ha en diskho o då blev det en rund=) Bara för att va lite annorlunda!! + Den svarta kranen, funkar hur bra som hellst!!



Vi hade några plattor kvar från golvet så det satte vi upp ovanför diskbänken. Vi tyckte även att det skulle vara en vitrand ovanför det i stället för en list. Blev mycket snyggare så!



Pappa har hjälpt oss jättemycket så vi tackar honom jättemycket för hjälpen! Jag har fått lära mig massa saker som jag inte kunnat förut. Tex. foga, skruva fast vatten kran, putsa fog, sillikona. Har varit roligt att rennovera. Vi har tagit det lugnt o i olika omgångar. Men resultatet blev tokbra!! Vi är jättenöjda med det nya köket. Är så roligt med nytt!! Nu ska vi bara hitta rätt tapet=) Vi har väl två förslag, men det tar vi när pappa är tillbaka från norrland.

Annars har det inte hänt mycket här. Dagen blir lugn med lite film efter tvättandet. Ska bli skönt att få slappa lite nu faktiskt. Har varit i farten massa dagar nu o behöver lite vila...

Nu ringer det för tvättstugan igen. Bäst att ta sig ner så jag inte glömmer tvätten!!! hihi

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. jag förstår att ni är nöjda, blev riktigt snyggt det där

    SvaraRadera
  2. Ja... jätte fint typ... /Lisa

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla