torsdag 2 juli 2009

De löser sej..... =)

Igår trodde jag att min hela dag o hela sommaren typ va förstörd för bötern. Men några timmar efter det att jag fått den ringer min arbetsförmedlare (hon är bäst) o berättar en glad nyhet!! Dom ha gjort fel beslut ang mig o jag kommer få pengar från f-kassan om ca två veckor. Då ha hon fixat o ringt o kollat upp detta fel beslut o fixat i ordning så att dom ha tagit ett retroaktivit beslut (tror de heter så). Jag blev så glad så jag visste inte vad jag skulle göra=) Fick massa energi o tyckte att saker löser sig=) Blev så glad att jag hoppade upp o ner typ o försökte få liv i J. o Martin. Det gick ganska bra o vi bestämde oss för att ta en prommenad ner till stan.

När vi kommer till järnvägsövergången så åker ju så klart bommarna ner. På andra sidan gatan står Anna Pettersson o vinkar som en tok. Jag ser inte det för jag är i mina tankar o försöker att stå där det är som svalast. För det blev sjukt varmt att gå=) Det var roligt att träffa Anna, om än bara för att säg Hej. Helt oväntat lixom, vilken tajming=) När vi sedan kommer ner till stan så går vi längst ån, där på Karl Filip så sitter "Joker"(Johannes Brost) där o e lite lätt salongsberusad(eller solsting). Jag säger till J. att kolla där!! Värsta kändis grejen=) Vi fortsätter i alla fall till Salt som ligger lite längre bort vid ån. Dom har en jättefin uteservering där!! Jag o J. tar varsin öl/cider o Martin tar öl o bakad potatis. Jag har typ vattenbrist då det bara snurrar i kroppen. Dricker väl sisodär en liter vatten när vi kommer dit, innan cidern!!!! När vi sedan ska gå hem så lyxar vi till det ännu lite mer med en varsin mjukglass med choklad!! Mmmm va gott det var=)

Jag har ju fått en sommarpressent av min syster i måndags. Öppnade våran picknick filt o där seglade det ett kuvert ut o det fanns det ett kort till världens bästa syster o en 100lapp till glass=) Hur snällt är inte det!!?? Tack igen syster=) Du är ju också världens bästa=)

Väl hemma blev det en dusch o sedan fixade jag lite mat, blev färskpotatis o kassler med turkisk yoghurt smaksatt med sweet chili!! Hur gott som hellst o lätt o fräscht=) Färskpotatis är underskattat faktiskt!! Stekte det som var kvar till brunch, va lika gott då=)

Idag ha jag annars bara solat o haft det skönt, tror dock at jag brännt mig lite på kinderna för dom spänner lite!! Men det e bara att smörja o sola mera!! =) Imorgon blir det nog inte mkt av det för jag har andra saker på schemat då, typ tvätt o sånt roligt=)

Ha en bra dag!!! O kom ihåg....De löser sej....

5 kommentarer:

  1. åh tråkigt med böter, som om man inte har nog med utgifter..
    härligt med sol o glass, precis som det ska vara:)

    SvaraRadera
  2. DEt var det bästa att få rätt av FK för det är inte det enklaste.men mamma glädjer sig med dig.
    Jag kan se dig hur glad du blev och det är skönt för dig.Kram mamma

    SvaraRadera
  3. Hihi.. Lite bus måste ju syrran få hitta på!

    Du ser när man m,inst anar det så löser det sig...
    Vi ses snart!

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla