måndag 6 juli 2009

Parken Zoo o Mora Träsk

I söndags var vi i Parken Zoo i Eskilstuna. Det var jag o J., mamma, pappa, syster o Ella. Vi gick runt i djurparken o kollade på tigrar, lejon, pumor o andra djur. Synd att kattdjuren är så slöa bara. Vi fick dock se när tigrarna åt, de va coolt att se hur dom bara drar loss köttstycken=) Mamma, pappa, syster o Ella hade med sig lunch o åt.



Jag provar Ellas hatt/keps. Den var lite för liten=)



Ella hade med sig små runda hotdogs korvar. Hon älskar korv=)
Moster kom på att man kunde kasta friesbee med locket, Ella tyckte de verkade kul o skulle också testa=) !!!



Här är vi på Mora Träsk spelningen. Ella var jätte trött o jag tror att hennes mamma hade mycket roligare!! =)


Detta är Mora Träsk. Dom spelar "barnmusik" med rörelser till. Dom fanns redan när jag var liten så det va lite nostalgi känsla att se dom igen. Har väl inte sett dom sen jag var liten. Va kul att man fortfarande kunde deras låtar, dom ha fastnat.


Efter Mora Träsk så gick jag o Ella för att åka karusell. Moster hade ju nämligen varit inne på deras hemsida (PZ) o tävlat o fått åkkuponger. Vi åkte hästarna, som gick runt, runt o sen åkte vi gamla biularna som går på räls. Ella ville åka flera karuseller men moster hade bara till två. Hon var glad för det, o vi sa att nästa gång får vi åka igen! Det var en trevligdag i Eskilstuna, men när vi kom hem så var det så skönt att lägga sig framför tv:n!! Vi hade ju lite lyx med ostbrickan jag fått dagen innan från bröllopet! ;)

3 kommentarer:

  1. Jag håller med dig Caroline mycket nostalgi med MoraTräsk dom är still going strong fortfarande och det håller bland de unga idag me^
    Det var en trevlig dag i Eskilstuna och vädret var skönt:

    SvaraRadera
  2. Försökte kommentera här tidigare idag men det funkade inte, så gör ett nytt försök:)
    vad kul med bilder, som jag sagt förr, sånt är ju alltid roligt..
    O kul med moraträsk också det gillar jag, dom är så duktiga..

    SvaraRadera
  3. Vi diggar MT varje morgon innan vi ska till förskolan... Enda sättet att få upp E. =)

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla