torsdag 16 juli 2009

Varit i storstaden

Idag har jag o J. besökt våran huvudstad. Där träffade vi J.s yngre systrar. Dom skulle vara våra guider inne i stan. Det gick väl sådär. Vi gick väl en ganska lååång omväg när vi skulle kolla efter ett lunch ställe. Men det var en trevlig prommenad. Vi fick ju se slottet=) Vi åt på en svenk.italiensk restaurang i Gamla stan. Satt i gassande solsken o njöt i fulla drag=) Jag o J. beställde varsin öl respektive cider! Mmm va gott det var=) När vi hade ätit klart så kom det ett gäng gatumusikanter o ställde sig utanför uteserveringen o spelade nice jazz musik. Var väldigt trevligt faktiskt. Vi strosade runt på stan i flera timmar. Försökte hitta ett par nya skor till mig, men det gick inte bra alls. Hittade ett par som var jättesnygga. Men så klart fanns det ju inte i min storlek. Fanns i strl 39 så hon i butiken gick o hämtade en sula så jag skulle testa med en sådan för att det tar lite plats i skon. Men det gick tyvärr inte ändå. Vi åt också världens godaste glass. Italienskt glass. Jag tog en med vitchoklad o kokos och en choklad. Var hur god som hellst=) Om ni är i Sthlm o inne på Gallerian, gå dit o köp en glass!! Det var värt att stå o vänta i kön ett tag vill jag lova!!

Det var väl bara egentligen Frida o J. som hittade ngt idag. Frida köpte en hoddie-tröja o J. hittade sin skarf=) Han har velat ha en typ "Pallestina-skjal". Nu hittade han det o är så stolt över dom, (han köpte två st på en gång=))

När vi kom hem så väntade grannen på oss för att han o J. skulle spela lite fifa för omväxlingens skull!!! Hihi...

Nu ska jag ta o kolla lite tv, kanske blir en film...vem vet??!!
Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkomna till Caroline´s Bubbla