tisdag 7 juli 2009

Synd om moster Gerd

Idag har min mosters man gått bort efter en tids sjukdom. Skickar många tankar till moster uppe i norr o till kusinerna. Inge roligt med sånt där alls. dom ha varit gifta i 55år så de är nog inte lätt...

Igår var jag sååååå trött, sov mest hela dagen faktiskt, vaknade vid strax efter åtta. Gick upp med J. o åt frukost o kollade film, somnade efter den...skjutsade J. till jobbet o kom hem o satt vid datan en stund, skulle kolla på en film till men somnade igen!! Fattar inte varför jag var så trött...konstigt, men idag är jag piggare!! =)

Idag har jag varit till Ford här i Uppsala för att en gubbe där skulle kolla på rosten på min bil. Ha rost lite här o var på Grodan. Han tyckte det inte var någon idé att laga, för om man börjar blästra så blir det hål o då måste man byta hela skiten o de skulle gå på ca 30000kr. O de är det inte värt!! Han tyckte jag skulle åka så länge jag kunde med den o hoppas att det inte blir större rost skador så att den går igenom besiktningen! Han kollade även under motorhuven för Grodan låter lite konstigt o hoppar ibland=) Han drog i lite slangar o sådär o sa att han trodde det var tomgångsmotorn som var paj. Var väldigt snällt av honom o de fick jag GRATIS!!! Annars om jag skulle lämmnat in bilen o fått reda på det den vägen hade det kostat 1500kr.

Har varit o storhandlat i dag också så nu är kyl o frys fulla igen=) Känns så skönt att ha gjort det o att man inte behöver tänka så mkt på det längre, nu finns ju allt hemma igen! Var en sväng förbi både ÖB o rusta. Fyndade på rusta faktiskt. Jag vill ju ha sådan där list som man kan hänga upp knivarna på på väggen. O det fanns där för endast 5kr st. Passade på att köpa två=) Ska be pappa skruva lite sen!! Hoppas han tar med vatten passet bara för han va hos syster o hängde upp en grej å de va snett o vint=) Hahahaha Nejdå, pappa är duktig, måste få retas lite bara!! =)

Nu ska jag kolla runt lite här på nätet, ska se hur mkt de skulle kosta o åka fram o tillbaka till Tyskland för att inhandla lite alkohol=)

Ha en bra dag!!

3 kommentarer:

  1. usch stackars moster, aldrig roligt sånt där, beklagar..
    Tänk vad du kan fynda ibland då. först 5 kr för en list, o sen hade du tur som fick reda på vad det är för fel på grodan gratis. hur gör du?=)
    hoppas bara det inte blkir värre rosthål, jobbigt med dessa bilar, alltid är det något som är fel..

    SvaraRadera
  2. Ja du Caroline du kan skriva så jag blir berörd av dina tankar om allt.Det är skönt med dina tankar om både moster och deövriga kring henne.Men jag har pratat med hennes5 barn och det var jobbigt för dom men dom har ju varandra och måste ju leva vidare.Du kanske får vara barnvakt till Ella lite mera vi får se.Kram från Mamma och Pappa

    SvaraRadera
  3. tack carolin för att du tänker på oss jag har visat det här åt mamma många kramar från kusin stina

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla