tisdag 21 juli 2009

Snart färdiga

Jag kan stå o kolla på nya bänken o det andra nya i köket hur länge som hellst känns det som!! Det blir såååå snyggt!!!! Pappa är så duktig=) Idag har jag lärt mig hur man fogar. Jag fick göra det för pappa smutsade ner så mycket igår, hihi...Det blev bra, jag tog på mig engångshandskar för att inte smutsa ner mig! Mycket smart tänkt. Igår gick det inte så bra för min far o mig. Vi skulle köpa mera fix o fog o åkte runt hela Uppsala känndes det som för att få tag i det. + Att vi var fram o tillbaka till Hallsjö brädgård. Köpte ju lister igår men när vi kom hem så såg vi att det inte blev snyggt så vi lämnade tillbaka dom o satte en vit rand med kakel i stället. Nu är det nästan klart, ska dit med målar penseln lite bara. Det ska även torkas o putsas lite på det vita kaklet. Ska försöka få med pappa o kolla tapeter också idag. Han ska räkna lite på hur mycket tapet vi behöver. Jag räknade lite snabbt förut o kom fram till att det typ behövs bara två rullar. Vi får se hur det blir.

Idag blir det även en sväng till återbruket för att slänga gamla diskbänken o lite annat skit som har blivit. Ska även försöka att hitta 4st ben som man kan ha till bord. Blev en liten bit över av bänkskivan som vi tänkt göra ett litet bord av till balkongen, men måste hitta ben först som passar. Har fått förfrågan om att tvätta m o p´s bil också, men det regnar ute så det känns sådär vettigt att göra det idag.....Jaja vi får väl se hur vädret blir!!

Nu ska vi lassa bilen med skräp, fast innan ska jag kolla så att pappa har silikonat bra! Vill inte ha ngt hål i det=)

Ha en bra dag!

p.s korten kommer när allt är städat o klart=)

2 kommentarer:

  1. ska bli väldigt spännande o se hur det där köket ser ut:)

    SvaraRadera
  2. Tjingeling! Låter ju jättebra! Det där med tapetsering trodde jag skulle göra att vi skulle bli osams, INNAN vi hade köpt tapeterna. Men det gick hur bra som helst. Det blev gott samarbete, trots 2 starka viljor, och nu har vi snygga tapeter som vi t.o.m satt upp själva. Känner också igen det där med att man måste åka EN MASSA vändor hit o dit, är det inte för man glömt nåt så är det för att nåt tar slut. Man blir GALEN till slut, men skönt när det är klart! Kram Anna

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla