fredag 22 maj 2009

Fredags mys

Vaknade tidigt idag (för mig alltså, 8.30). Ringde mamma o frågade när hon o syster min skulle komma in till sta´n. Kom överrens om att dom skulle komma vid elva tiden. Då han jag ju äta frukost i lugn o ro först å så. Kollade på en film från Danmark, animerad. Den va fett konstig!! Men jag somnade till lite då o då, kanske va därför jag inte tyckte den va bra, hihi

Som sagt kom mamma o syster in till sta´n idag. Båda var lediga så mamma ville ranta lite med sina döttrar. Vi åkte upp till Gränby där vi gick i massa affärer. Hittade inget roligt alls=( Tur var väl de för jag har inga pengar. Syster köpte tre t-shirts till Ella. En lila, en gul o en turkos så att hon o moster kan matcha varann nu i sommar när vi blir bruna o fina=)

Sen ville syster åka till IKEA, så de gjorde vi=) Blev bjuden på fika av syster medan hon o mamma åt lite lunch. Sen gick vi "bara" halvvägs igenom ikea. Hoppade över övervåningen o gick direkt på den nedre. Syster köpte lite komplement till sin vardags servis o jag fick en burk (som jag har på bänken) till ris. Mycket snällt av syster! Tack så mycket=) När vi kom ut så var lillasyster sugen på mjukglass=) Ikea ha bra o billig glass, man fick varsin strut i kassan o så fick man fylla på glassen själv. Var mycket gott o första mjukglassen för i år=) Efter detta så åkte vi o hämtade pappa efter jobbet.

Tog med hela "packet" hem till oss där J. väntade. Syster ville nämligen se på köket live o hon godkände det=) Annars j-vlar!!! hihi Mamma fick även lite grejer till håret, vax o styling grej. Syster fick en klocka som hon ska ge till Ella. En fin Gucci va det, funkade inte längre o hon tyckte de va lite jobbigt att Ella ville ha hennes klocka. Så nu ha min systerdotter fått en helt egen=) Gucci ska de va=) direkt från Thailand, haha

Viktor hade precis kommit hem till oss innan vi kom hem. Han ska sova över hos oss idag. Vi ska ha lite film kväll med lite sponsrade chips o rollo kolor(syster igen). Får väl se vad de blir för film=) Killarna har suttit o spelat lite data nu o jag ha slö kollat tv. Men nu är det slut spelat för nu e de film time=)

Annars idag e jag lite stel i benen o då framför allt i benhinnorna. Vi var nämligen ute en sväng i går o spelade fotboll. Jag, J. o Viktor. Vi var ute på "våran" plan o lirade lite, va roligt men precis när vi kom ut så började de ju att regna så klart!! Men vi struntade i det o spelade vidare. Va riktigt skoj, me nman känner ju att konditionen är helt kass. =( Blir ju så less att man inte orkar lika mycket som man gjorde förr!! Man har lixom krig med sig själv uppe i huvudet.

Nu ska jag fixa lite fredas mys till oss=)
Ha en bra kväll!!

2 kommentarer:

  1. jaså det blerv shopping för er alla, snäll är syster din som bjöd på massa fint, sånt gillar vi!=) haha!
    KRAMAR FRÅN OSS!

    SvaraRadera
  2. Ja du har då tumme med din syster och det är ju så det ska vara.Nu har din syster målat färdigt balkongräcket och det blev såååå bra.Golvet ska pappa olja in en gång till så då kan vi njuta av sommaren och sitta ute och mysa.Kram mamma.

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla