tisdag 19 maj 2009

Helgen som varit

Huset med utsikt över sjön=)



I helgen som var, var vi i Söderbärke i Dalarna. J.s pappa har sommarhus där. Så vi skulle hjälpa till med att fixa lite där. När vi kom dit på fredagskväll en så började vi med att få i oss lite middag innan vi fixade båten o la i den i sjön. Sen bar det av på fisketur. Vi fick bara en abborre som J. tog upp o en liten gädda som jag fick. Men den släppte vi tillbaka i sjön. I söndags var vi ute en sväng till o då solade jag mig mest, var så himla fint väder då=) Dock så brände jag mig lite i ansiktet, men nu har det lagt sig så nu e jag brun o fin där i alla fall. Nu saknas färgen på resterande av kroppen bara=)



Vi fiskade och jag fick lära mig att köra båten. Det var svårare än vad det ser ut, man måste svänga åt "fel" håll för att komma rätt. +Att det durrar massor i handen man gasar med. Men det var kul att åka fort=) Lite läskigt bara hihi


Vi hjälptes åt att lägga i bryggorna i sjön. J.s pappa håller här på att fästa ihop bryggorna medan jag håller fast så att det ska gå lättare. När bryggorna skulle i fick vi alla hjälpas till att tänka hur vi skulle göra på bästa sättet. Jag hade lånat gummisar för att klumpig som jag är skulle bara mina skor bli dyblöta=) Så jag fick gå lite i vatten brynet för att putta på bryggorna.

Vi grillade nere vid sjön. Det blev korv med bröd till lunchen=) Tråkigare utsikt kan man inte ha(ironi) hihi. Grillen fick P. i 50års present, riktigt smart sak=)

Vi la även i båten. O fixade med motorn o öste ur lite vatten som fanns i.

Annars igår så var det fullt upp med besök på kommunen o möte där med Karin. Bestämde att vi skulle höras via mejlen om tänkbara praktik platser. Sen var det hem en sväng, somnade i soffan=) för att sedan ta mig ut till Heby o gruppen där. Kom hem o var hur trött som hellst, även fast jag sovit middag!! Var helt sjukt trött hela dagen.

Idag har jag bestämt mig för att ha en "vara hemma dag, inte gå ut dag". Alltså kolla film o inte göra ett dugg. Ska bli skönt, har inte haft en asådan dag på länge o de behövs ibland. Nu ska jag kolla runt lite till.

Ha en bra dag!

3 kommentarer:

  1. Hejsan Caroline!
    Nu blir jag avundsjuk för vilken härlig utsikt från huset och det verkar vara mysigt där i Söderbärke.Roligt att du lägger ur kort så man får se hur det ser ut.Hälsningar från Lotta Eriksson.Kram mamma.

    SvaraRadera
  2. hej hej!
    åhh vilka mysiga bilder, ser ut som ni haft en mysig helg, håller med mamma Ewa, roligt med bilder:)

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Tack för senast ;-) Det ser jättehärligt ut! Ha det så bra! Kram Anna

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla