måndag 22 juni 2009

Caroline trivs

Idag trivs Caroline=) Solen skiner o det är VARMT ute!!! Sommaren är här, hoppas den stannar läääänge nu bara=)

Jag ska väl rapportera lite om lördagen
då.....Blev inte riktigt som vi tänkt oss=) hihi Syster kom som sagt på kvällen o vi började med lite mat, blev kyckling o sallad med baguetter. Väldigt gott var det, J. hade dock kryddat kycklingen lite starkt, gott men starkt. Sen kom jag på att jag skulle locka mitt hår, syster hjälpte mig men hon va inge duktig, eller så är det för att mitt hår är för långt!! Vilket får man välja. Jag tänkte då att jag skulle testa min locktång i stället för systers. Började så smått med underhåret men efter andra lagret blev det såå varmt o jag lessnade för det tog sån tid. Borstade ut det o lockarna var borta! Jag tyckte i stället att vi skulle spela fia med hutt, ett lättförståeligt spel för vuxna barn=) J. fick det när han fyllde 25år, men vi har aldrig spelat det så detr var första gången!! Glasen var inte stora men många små blir till flera stora=) Syster vann fia, jag kom på god andra plats. J. o Martin slogs om tredje o fjärde platsen, J. tog tredje o Martin kom sist. Det var väldigt roligt!!!



Efter fia så tog vi en liten paus o dom killarna gick ut o rökte medan jag försökte fixa till mig. Mjukis byxor o t-shirt vill jag inte gå ut i=) Efter våran lila paus så körde vi spritspelet o det var där det gick utför....

J. o Martin har en diskussion om vem som ska dricka vad.

Jag o syster efter spelen=)

Jag har inte skrattat så mycket som jag gjorde i lördags på länge. Trodde jag skulle ha träningsverk i magen i söndags men jag klarade mig. Syster som inte ha spelat detta spel gick det inte så bra för. Hon checkade in sig o slutade spela=) Vi tog det lite lugnt efter spelet för somliga snurrade det ordentligt för. Blev att lyssna på musik o prata skit. När vi senare skulle gå ut så hängde inte syster med. Hon blev hämtad av snälla pappa som kommit in för att hämta henne. Vi andra tre fick skjuts av Jonte o hans kompis ner till Flurran. Där var jag beredd på att visa legg eftersom det är 25år där. Men inte behövde jag det, det var bara J. som behövde visa (han är ju äldst, hihi). När vi kom in så hängde vi av oss jackor/tröjor i garderoben o fortsatte en runda för att se vad det var för folk där. Hittade ingen vi kände så vi beslöt oss för att gå upp på "balkongen" o ta en drink. Satte oss vid ett bord o drack denna. Sen ville jag gå på toa o J. ville detsamma. Vi lämnade då Martin där uppe. När vi sedan kom tillbaka var Martin borta, då har han somnat o blivit utkastad. Jag o J. bestämmer oss då för att gå o se var han tagit vägen, han är på väg till Bullit istället, vi hänger på dit. Vi kom dock aldrig dit eftersom vi skulle möta upp Martin på stora torget där han varit på Max o köpt mat. Jag o J. vill också ha varsin burgare o efter detta så tar vi taxi hem=) Inga party människor här inte! Närå, de var för mycket "gammalt" folk ute o inge roligt folk. Skönt att komma hem i alla fall, blev inte så sent heller=)

Söndagen var vi slitna båda två, inte så mycket bakis som trötta. Vi åkte ner en sväng på stan o gick runt där o kollade läget, vädret var ju så fint=) När vi kom hem blev det lite film o lite lakrits som vi köpt på stan=)

Idag började J. kl 12 o slutar kl 21. Hur dum tid som hellst, blir helt knas med mattider o sånt. Han ska iofs bara jobba det denna vecka o bara till torsdag, men i alla fall!!! Skjutsade honom dit eftersom jag ändå skulle till apoteket idag o hämta medicin. Sjukt att man har mediciner för över 600kr. Inte billigt!!!! Tur att dom har så att man får högkostnadskort=)

Annars idag ska jag ner i källaren o hämta upp våran golvfläkt, har varit lite varmt i lägenheten. Ska diska från helgen, har inte pallat med det innan!! hihi Jag ska ner till ams för att ha möte, ska se hur det blir med praktik o sånt. Sen måste jag ju sitta en stund till på balkongen i solen!!! Har hunnit med en sväng innan jag körde J. till jobbet!! Fyyy va skönt det är med sommar, sol o värme!! Vill ha det flera månder under året!!!!

Nää, nu har jag svamlat färdigt..Ska lägga upp lite kort från midsommar också=)
Ha en bra dag!!

3 kommentarer:

  1. Somliga får skylla sig själv om man inte kan spelets regler.Visst är det skönt mes sooooool och Värme.

    SvaraRadera
  2. hihi verkar vara ett jobbigt spel det där:) haa!
    roligt med bilder, =)

    SvaraRadera
  3. Sanna: det var ett jobbigt spel, jag lovar... =)

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla