fredag 5 juni 2009

Fredag morgon

Tänkte börja dagen med att blogga lite=) Har skickat iväg J. till bussen nyss, han ska åka o jobba.

Vad har hänt sen sista då?? Jo, i onsdags kväll kom jag o J. på att vi sett ungefär 1000 filmer tillsammans, helt sjukt många!!! O de är massa som har varit helt sjukt dåliga=) Men det gör inget, hihi

Igår så var det sista gången på Heby gruppen inför sommaren. Vi tar uppehåll till i slutet av augusti. Vi tre som var där igår vi var som riktiga tjejer som bara fnissade. Kändes som om det var typ skolavslutning när man var liten=) Lite konstig känsla...=)

Jag hann med att städa lite igår också, tog en liten snabb-städ bara. J. dammsugade häromdagen så jag dammtorkade o fixa toan. Man känner sig så nöjd när man har städat o det blir fint o luktar gott=)

Kom på värsta braiga idén igår också. Vi har ju inte fixat köket riktigt klart än!!! Vi ska ju få klinkers över diskbänken också, lika det vi har på golvet. Nu är det så att vi saknat 8 "vanliga" plattor till precis bakom spis/kylskåp, alldeles intill väggen lixom. Nu den briljanta idén!! Vi kan ta kaklet som finns över diskbänken till golvet. Det är ju sådana plattor vi ändå ska ha, så smart! Ringde pappa direkt o frågade om det skulle funka o de skulle det=) Kännde mig såååå smart=)

Fick rycka ut nyss och vara taxi. J.´s buss funkade inte, så klart!! Han ringde o frågade om jag kunde skjutsa honom för att han inte skulle komma försent, o det var klart jag skjutsade honom=) Så det var bara att hoppa i kläderna o sticka iväg. Men nu är jag hemma igen, åter till bloggen!!

När vi åkte märkte jag några killar i kostym med systemetkassar. Kom flera personer med "finkläder". Det är ju studenten i Uppsala idag!! KOm då fram till att det är 6år sen jag tog studenten!! Tänk vad tiden går fort=)

Fick även ett samtal från min arbetsförmedlare igår. Hon skulle skicka lite kontaktuppgifter på ett ställe som jag ska se om jag vill ha praktik på. Det är på KFUM´s öppnaförskola. Dom har andra grupper också för lite äldra barn också. Så ska ringa till föreståndaren idag på förmiddagen o se när jag ska dit. Ska bli lite spännande att se vad det är för något.

Nu är det frukost tajm.
Ha en bra dag!


5 kommentarer:

  1. GOd Morgon!
    Vad kul hoppas att du kan få vara på förskolan för det skulle passa dig,vi håller tummarna för det.hihi.Vad du är flitig jag ska städa i helgen jag. Men snart ska jag gå till skolan och jobba och det känns så skööööööööööönt att få komma till Järlåsa skola för där trivs jag ju! Kram mamma

    SvaraRadera
  2. herregud 6 år sedan vi tog studenten, skrämmande vad fort det går... men det är väl bara att inse vi är inga unghönor längre:) men heller inga russin:p

    SvaraRadera
  3. Du har aldrig fundrat på att ta ur tummen ur rumpan och skaffa dig ett jobb?!?!? 1000 sedda filmer de är juh patetiskt för fan!!!!!!

    SvaraRadera
  4. caroline! Du ska skaffa lösenord så du slipper såna där fega mesar som inte törs sätta ut namn ,det ska du inte tolerera.är det någon som är avundsjuk på dig. Kram mamma.

    SvaraRadera
  5. e inte avundsjuk!! verkligen inte.. varför skulle man vara avundsjuk på en som inte har nå liv

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla