onsdag 10 juni 2009

Skatteåtebäring

Blir så trött, när man får pengar så tar dom slut lika fort. Har betalt bilskatten o några andra räkningar nu så nu är hela skatteåterbäringen borta. Fick inte tillbaka så mkt men i alla fall. Jag har väl tur att jag får tillbaka alls, bättre det än att behöva betala in pengar!! Ringde f-kassan igår om att dom ska dra lite högra skatt på mig, eftersom jag inte vill bli satt i den situationen att behöva betala in pengar. Roligare att få=)

Har nyss kommit hem från stan. Var där nere en snabbis bara, till arbetsförmedlingen med papper o sen postade jag ett brev. Så det är nu avklarat så resten av dagen är ledig. Eller jag ska till willys senare o handla lite ost men det tar jag lite senare.

Fick frågan idag om jag ville åka med mamma till Eskilstuna på onsdag för Ella har midsommar firande på förskolan o syster kunde inte vara ledig. Ska få reda på om vi får äta lunch där i kväll, syster skulle ta reda på det när hon hämtar Ella idag. Så det ska bli roligt=) Sen på onsdag ska dom följa med hem till mamma o pappa, eftersom dom ska fira midsommar där. Lika väl att dom ska åka på torsdag med tåg o sånt så är det bättre kom vi överrens om att dom följer med i Grodan på onsdag=) Längtar efter min lilla sötnos!!

Igår var jag jätteduktig, jag gick fram o tillbaka till J.s jobb!! Jag hämtade honom kan man väl säga, jag skulle möta honom på vägen men jag gick ända till hans jobb. Tog ca 45min att gå. Var förbi bästa affären i Gränby på vägen dit. Ni måste kolla in denna sida www.butikstylish.se Det är en inrednings butik med väldigt bra priser o med massa fina saker! Tjejen som har butiken är jättetrevlig desutom.

Ikväll ska vi väl se lite på fotbollen. Gick ju som sagt inte så bra för Sverige sist, som jag trodde. Tror inte dom tar sig till VM o det tror jag är bra för svensk fotboll, att dom får upp ögonen att dom måste förnya sig o föryngra laget lite grann. Men jag hejjar i alla fall på Sverige!! =)

Nu ska jag se om det finns nå kul o kolla på annars blir det att läsa i boken=)
Ha en bra dag trots regnet....

4 kommentarer:

  1. men guuud vilken underbar sida, ska shoppa lite tänkte jag, när pengarna kommit:p
    är lite fattig, eller mycket fattig. men mycket billigt hade dom ju som sagt, men vart ligger den där affären, MÅSTE besöka den:p

    SvaraRadera
  2. hihi... Ella saknar dig osså... Hon blev så glad när jag sa att ni skulle komma o fira med henne... =)
    Nu ska jag hämta henne strax... KRAM

    SvaraRadera
  3. Ja men va bra, då har du lite planer för midsommarveckan nu då :-) tur jag påminde dig va! Hihi! Kram kram Anna

    SvaraRadera
  4. Midsommar med dans kring stången på Järvallen duger väl eller?
    Sedan Gravad Lax med hovmästarsås och färsk potatis.Sill och flytande potatis det var ju vad C och du önskade för midsommar.Men vi hoppas på sol och 30 grader varmt och sedan kött att grilla på balkongen och Jordgubbstårta eller glass vad mer behövs,

    SvaraRadera

Välkomna till Caroline´s Bubbla